Spørsmål på memory access

R

rimser9

Guest
Hei,

Kan et spørsmål om hukommelse tilgang bli postet i dette forumet.

Takk & hilsen
Sathya.

Send din tvil slik at vi kan hjelpe ...postering her er ikke et problem ...post den i elementær elektronikk spørsmål dersom du blir forvirret ...

Hei Takk mann,
Min tvil er om et system kan utformes der dataene tilbake selv når en anmodning er plassert uten at kilden måtte hente sin plassering og deretter få data.

uten å få plasseringen hvordan kan vi systemet kjenner adressen til data som skal retreived ...så vidt jeg vet er det ingen måte dette kan gjøres ...

I dagens systemer er det ikke mulig som systemene er fastkoblet til den tradisjonelle fremgangsmåten med adresse og data retreival.
Bare en redesign med noen AI kan gjøre dette vel.

Hvis formålet er klart da AI kan klare å oppnå noe slikt ...

Hei Anand kan du lese nedenfor papiret som vil hjelpe u forstå hensikten / konseptet av hva Nå snakker om.
Gi meg beskjed hvis det er mulig eller ikke.JEG aften forsøkt å kontakte noen professorer angående dette, men nølte slik at jeg kan bekrefte sin mulighet før du fortsetter .....Lagt etter 1 minutt:

Notatet tar sikte på å fokusere på å endre dagens metoder for å få tilgang til data i en
minne
sted.En algoritme for dette vil bli diskutert i prceeding abstrakte.Der
er
øyeblikket ingen tekniske bevis knyttet her for å bevise at mine ideer som den
teknologi
støtter ikke noen verktøy / programvare som gjør dette til å bli testet.For å teste dette det
vil / kan
kreve en ny design basert på dette konseptet.
Ettersom årene går oppstå ekstrautstyr for "raskere" prosessorer eller systemer.vi er
konsentrere seg kun på forbedring av nåværende teknologi (ex: Chip fabrikasjon
130nm-> 90nm-> 65nm-> 45nm-> 35nm chips)
men ikke på andre teknikker / metoder / innovasjoner.For mer bedre teknologiske
forbedringer er det
nødvendig å "oppfinne" nye metoder.I et slikt forsøk vil jeg sende min idé
(flere-som science-fiction eller dum, enn å være praktisk / mulig) om tilgang til data
i chips / minne.
I dagens systemer fleste rutiner / programmer tilgang til data
fra
beliggenhet og slike kommandoer er de vanligste / må handlingene som vi ser og forekommer.
For Ex: Hvis vi skriver
en liten 8085 progamme for addisjon .....
EX: 1 --
MVI B, 06 / / Load Registrer B med Hex verdi 06
MOV A, B / / Flytt verdien i B til Akkumulatortanker eller registrer A
MVI C, 07 / / Load registeret C med det andre tallet 07
ADD C / / Legg innholdet i Akkumulatortanker til registeret C
STA 8200 / / Store resultatet på et minneplassering f.eks 8200
HLT / / Stopp programmet henrettelsen
I koden ovenfor, vil du se at alle de operasjonene krever å få tilgang til data
som er lagret i en
bestemt sted som har en adresse knyttet til den.Å få data, kilden
bør
vet adressen hvor dataene er til stede, og hente data fra
sted.
Gi oss beskjed korrelerer dette med en naturlig eksempel.Tilsynelatende
der er et
millioner mennesker (data) i et rom, er det en styreleder (kilde) og en
host (medium, prosessor osv.)
La oss også anta at alle de millioner dont vite navnene deres.Det er en
ceromony (kode for å bli
henrettet osv.) og formannen ønsker å tildele (tilgang) en person (data) kalt
«Mike».Så
formannen plasserer en forespørsel med verten for den personen som heter "Mike" slik at han
kommer til
scenen, for å være tildelt.
Nå problemet er, som millioner mennesker ikke vet sitt
navn,
har vert å få plasseringen / sitteplasser no. (Adresse sted) av "Mike" for å bringe
ham til
stage (ultimatly til kilden).Denne prosessen ville vært mye lettere hvis alle visste sine
navn, verten
ville ha ropte "Mike, du kommer på scenen".Og til det skritt å reteiving
hans
beliggenhet og han ville ha vært unødvendig, spare tid.
For å belyse det, hvis det var et design hvor i data (Mike) kommer til
kilde (styreleder)
når en forespørsel (samtale med formannen) for dataene er plassert unngår
konvensjonelle prosessen med å hente adresse
og dataene i den, jeg håper virkelig kan spare en syklus eller to i undervisning
syklus.
Hvis vi betrakter et eksempel der en liste over objekter må søkte på et objekt.
La oss si at vi har en liste
liste ( "Mike" "Arnie" Chiru "Nag" Bal "Venky").Nå ofte når du skriver
programmer vi trenger å se om
et objekt (kan si "chiru") finnes i listen.For å gjøre dette hvis jeg skulle skrive en
kode Jeg ville
sammenligne hvert eneste objekt i listen med objektet vi ønsker å sammenligne
mot.Dette tar tid (men svært mindre).
Hvis konseptet som forklart ovenfor med eksempel er å arbeide så stedet for looping
gjennom hele listen objektet ville ha
returnerte seg selv så snart det visste (Noen design er nødvendig å gjøre dette skje)
at jeg var sjekker for dette objektet.
Som jeg
etter mitt syn ville tatt kortere tid enn den tradisjonelle metoden for looping hver
objektet i listen.

Hei,
Det du har forklart kan gjøres hvis hver minneplassering seg selv er en intelligent enhet som i tilfellet Mr.Mike.I konvensjonelle datamaskinen arkitektur, er CPU master og minnet steder er enheter bare å lagre data, som bestemmes av CPU.Eneste måten for CPU for å lagre / hente data i et slikt system er ved å tildele en adresse.

Tvert imot, i et flerprosessorsystem koblet på en buss, hvis master CPU bare sender ned en kommando med en innebygd adresse, adressert CPU kan levere tilbake valgte data, ikke bare én byte, mens andre CPU-er ikke vil svare.Husk i ditt tilfelle også, du har implicitely sendt ned en adresse ved å ringe ut Mike navn og han burde ha blitt programmert til å gå til formannen da hans navn ble kalt ut, ellers ville han ha gitt tilbake bare en naturlig stirrer på ham.

Men du har rett i at det er på høy tid at vi tenkte på bedre Computer arkitekturer, uten å bare stole på teknologi forbedring i en trang retning.

Hilsen,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back