spørsmålet om FDTD

K

Kezman

Guest
hei alle sammen

Jeg studerer FDTD now.But Jeg har noen problemer med it.For eksempel forklaringene av YEE nett i books.It sier gjennom alternational gjentakelser av elektriske og magnetiske felt i tid aksen, kan vi få elektromagnetiske results.However, jeg gjør ikke forstå hvordan du kan få første verdier av elektromagnetisk som brukes i alternational iterations.Please gi meg noen tips eller bistår Takk !!!!!

Hei!
Den opprinnelige verdier em feltet er satt til null excpet ved kilderegionen (der verdiene bestemmes av excitation).
Og det alternational iterasjoner begynne.

Takk Fuga! Har du noen koder (matlab) eller
informations som om kilden excitation? Vennligst gi meg some.Thanks!

du kan se link:

http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/loadCategory.do
Søk: fdtd

at koblingen er koden programvare matlab.

Her u kan finne noen enkle FDTD kode for matlab.
h ** p: / / www.elmagn.chalmers.se/courses/CEM/examples/

Like!

Takk Fuga!
Nå har jeg en annen problem.I har testet et 1D eksempel i matlab.However, fant jeg ut at Gaussian Pulse forvrengt når EM overføring.Særlig Gaussian Pulse width er smal, relatively.Which feilen forårsaker dette fenomenet? Numerisk utregning, smale bredde Gaussian Pulse eller noen andre? Takk!

Kezman wrote:

Takk Fuga!

Nå har jeg en annen problem.I har testet et 1D eksempel i matlab.However, fant jeg ut at Gaussian Pulse forvrengt når EM overføring.
Særlig Gaussian Pulse width er smal, relatively.Which feilen forårsaker dette fenomenet? Numerisk utregning, smale bredde Gaussian Pulse eller noen andre? Takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back