spørsmålet om forskjellen mellom NMOs og PMOS belastning

A

abcyin

Guest
Hei, alle

det pic nedenfor viser to forsterker, er den igjen med en PMOS aktiv last mens rette med en NMOs aktiv belastning, og vi alltid bruke PMOS som last, hva forvirret meg er kan jeg bruke NMOs som last, hva er Forskjellen mellom dem, eller er det noen fordeler med PMOS belastning?

Thx in advance!
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei abcyin,

Det er stor kropp effekt med NMOs grunn av nwell prosess, slik at produksjonen swing er begrenset med NMOs belastning.

", however, I got a message from your reply, the large body effect will increase the threashold voltage of the NMOS load, then compress the swing, am I right?

Men jeg bruker p-sub, og det er ingen nwell i prosessen, hva mener du med "stor kropp effekt med NMOs grunn av nwell prosessen",
derimot, fikk jeg en melding fra svaret, den store kroppen effekten vil øke threashold spenning av NMOs belastning, deretter komprimere swing, er jeg rett?

og eventuelle andre årsaker?

n-brønn brukes i p-sub, så n-brønn prosess og p-sub-prosessen er den samme.grunn til kroppen effekt terskelen spenning på NMOs er stor og følsom for positiv strømforsyning.det er ikke dette problemet for pmos i nwell med nwell kontakt koblet til kilden.

Jeg tror ikke det er mange forskjeller.Diffremnce er at PMOS last bruker til å laste den nåværende mens NMOs hente til forsyning av strøm.I den forstand NMOs last fungere som en kilde og PMOS belastning bruke for å få produksjonen.

abcyin skrev:

", however, I got a message from your reply, the large body effect will increase the threashold voltage of the NMOS load, then compress the swing, am I right?
Men jeg bruker p-sub, og det er ingen nwell i prosessen, hva mener du med "stor kropp effekt med NMOs grunn av nwell prosessen",
derimot, fikk jeg en melding fra svaret, den store kroppen effekten vil øke threashold spenning av NMOs belastning, deretter komprimere swing, er jeg rett?og eventuelle andre årsaker?

digito skrev:abcyin skrev:

derimot, fikk jeg en melding fra svaret, den store kroppen effekten vil øke threashold spenning av NMOs belastning, deretter komprimere swing, er jeg rett?og eventuelle andre årsaker?

abcyin skrev:

Hei, alledet pic nedenfor viser to forsterker, er den igjen med en PMOS aktiv last mens rette med en NMOs aktiv belastning, og vi alltid bruke PMOS som last, hva forvirret meg er kan jeg bruke NMOs som last, hva er Forskjellen mellom dem, eller er det noen fordeler med PMOS belastning?Thx in advance!

digito skrev:abcyin skrev:

La meg legge til ett, når du bruker NMOs koble til vdd er ESD et problem.for sikkerheten bør legge til et res

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back