spørsmålet om simuleringen tilstand?

S

semitao

Guest
Hei, alle.
Hvem kan fortelle meg hva er det verste kastet simuleringen tilstand?Spenningen, prosess variasjon, temperatur.Hvordan fungerer dette faktorer kombinere?Takk!

verste fall er avhengig av din spec.Normalt er det ss hjørnet, lowerest matespenning, den høyeste temperatur.

takk
kan du fortelle meg hvorfor er ss hjørne, laveste matespenning og høyeste temperatur?

Jeg vet det.Men hvorfor er ss hjørnet med lavest matespenning og høyeste temperatur?Hvorfor er ff hjørnet med høyest matespenning ikke det verste tilfellet?

Valget av verste fall parametre avhenger krets.For eksempel kan enkelte kretser har en tendens til å vise dårligste ytelsen på FF/125C og noen kan vise verste ytelse til SF/-40C.

Så, til den enkleste måten bestemme verste settling for kretsen er å simulere det en gang for alle hjørner med forskjellig temperatur og spenning innstilling og finne verste fall innstillingen.

Senere, i løpet av design.du kan det meste simulere med vanlige innstillinger og worst case innstillinger.

Når du er ferdig design, må du igjen simulere for alle innstillingen for å bekrefte resultatene.

Håper det hjelper.
Med hilsen
Sachin

ss hjørnet:-100c, -10% spenningstilførsel høy dc gain lav hastighet
ff hjørne: 40C, 10% spenningstilførsel, low voltage supply high speed

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back