Spartan-3 Block RAM

D

Davorin

Guest
Hvor fleksibel er Block RAM funnet i Spartan-3 enheter?

Kan jeg bruke alle Block RAM for individuelle dual-port/single-port RAM og / eller ROM funksjoner?Ingen skjulte begrensninger?

Du kan bruke den mer eller mindre hvordan du liker.ISE vil kartlegge din bruk, og det vil initialisere 'rom' verdier for nedlasting.Det er svært sannsynlig at eventuelle coregen eller forhåndsdefinerte Xilinx blokker du bruker vil ønske noen Bram, men usuage er godt dokumentert.Vær oppmerksom på størrelsene Xilinx quote inkludere parity bits.

Git

Jeg tror jeg så noen har problem med å bruke blokk RAM og multiplikatorene.Ikke sikker, men han kunne ikke bruke multiplikatoren og blokkere RAM uavhengig.Han kunne bruke blokkere RAM alene, og multiplikatorene alene om.

For eksempel hadde sin design brukt alle multiplikatorer, og ønsket også noen blokk RAM (uavhengig av multiplikatoren), men kunne ikke.Du kan bruke block-RAM alene eller multiplikatorer alene, men hvis du bruker en multiplier og en blokk RAM samtidig, uavhengig, som skal bruke 2 block RAM / multiplikator ressurser, som ikke kan kombineres med den samme blokken RAM / multiplikator par.

Så, for eksempel hvis du har 6 blokkere RAM, og 6 multiplikator, kan du bruke 4 blokker RAM, og 2 multiplikatorene ...eller 3 av hver.Med mindre produksjon av blokken RAM feed direkte i multiplikatoren (som jeg forsto).

Dette er fordi de dele ressurser

Så egentlig 18k blokkene kan bli sett som normalt 16Kbit blokker for generiske RAM / ROM behandling?

Du har disse valgene:

16384 x 1
8192 x 2
4096 x 4
2048 x 9
1024 x 18
512 x 36

Flere Bram kan brukes parallelt for å få dypere eller bredere minne.

Quote:

Flere Bram kan brukes parallelt for å få dypere eller bredere minne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back