spartansk 3 JTAG programmet mislykkes ..

J

jelydonut

Guest
Hver gang jeg prøver å programmere Spartan3 (200) Det alltid sier at det gjøres pin gikk ikke høy.Jeg prøvde forskjellige pullup verdiene på det, men uansett det ser ikke ut til å gjøre en forskjell.

Som det var ..først måtte jeg dra XCF02 ut av styret fordi hver gang jeg forsøkte å skanne grensen det ville gi meg annet antall enheter og ville ikke gjenkjenne enhetstypen (den spartan3 alltid ble funnet riktig imidlertid).Ikke bare at når jeg prøvde å programmere promenadekonsert med MCS fil det alltid ga feil om 1ste bit blir feil.

også ..Jeg har
brukt den parallelle III som jeg vet vil gi problemer med spartan3 (tror jeg) men promenadekonsert skal ikke være et problem hvis det eneste på skanning kjeden.

anways ..ideer være appriciated.

jelydonut

HI Jellydonut ..Jeg hadde et lignende problem med en VIRTEX 2 Pro og min laptop ..Og min cableIII da jeg koblet til en annen PC, og det fungerte igjen ..Så jeg bestemte meg for at problemet måtte komme fra cableIII, jeg
er i ferd med å kjøpe en CABLEIV ...Jeg var redd for at jeg hadde stekt noe. Men jeg hadde 4 brett og alle opptrådt samme ..(All brand new)
Det er selskaper som annonserer for kompatible cableIII men for lav spenning på om lag
USD 20
Kanskje er det samme for deg.!
Sist endret av eltonjohn
23. sep 2004 4:16, endret 1 gang totalt

Bruker du innflytelse?En nyere versjon?

Er problemet ditt spesifikke for spartansk 3?Kan du programmet andre enheter ok?

Jeg bruker WinXP, Impact 6.1.03i, parallellkabel IV, og Virtex 2.

Am bruker den nyeste 6.2.03i ..Visste finne ut om at hvis jeg prøver å programmere promenadekonsert med parallelle III med VCC blir 3.3v så fungerer det ikke i det hele tatt ..når jeg tie VCC til 5 V ikke bare gjør det riktig oppdage promenadekonsert men også programmer det ..så nå er bearbeide styret å fjerne spartan3 ut av skanningen kjede slik at jeg kan programmere promenadekonsert med 5 V ..åpnet parallelt III og det skjer til bruk HC deler ..som kan være problemet ..vil forsøke å erstatte dem med LV og se om det gjør noen forskjell.

jelydonut

Hmmm.Du kan finne disse nyttig:

Skjematisk av parallellkabel III:
http://support.xilinx.com/xlnx/xil_ans_display.jsp?getPagePath=3418

Spenning evne til parallellkabel III:
http://support.xilinx.com/xlnx/xil_ans_display.jsp?getPagePath=4116

Vel det må være et problem med den parallelle III kabel.Føre til 3.3v det programmene mine virtexE uten problemer ..men ikke promenadekonsert ..Jeg
vil bare hafta bryte ned og få en parallell IV ..

jelydonut

Dette mennesker selge billig JTAG cableIII for lav spenning for kun $ 18,95 $ 5 $ 7 UPS
https: / / digilent.us / salg / Product.cfm? Prod = jtag3
må du bestille JTAG3-LV ..som i utgangspunktet er en kabel III med LV logikken i stedet for HC ..

godt jeg ikke har bruk for min cableIII.Så jeg tror at jeg vil erstatte chips

Dette definitivt høres ut som din parallellporten.Noen PC-en ikke har god spenning og buffere på parallellporter.

Jeg gjorde noen parallellport prosjekter hjemme (ikke FPGA relatert skjønt) og jobbet på en PC, og ikke på min bærbare.Men ved å legge til en enkel buffer (som en vanligvis finner på en parallell-III grensesnitt), det fungerte uten problem.

Kontroller TCK signalkurve kvalitet i PCB, noen problemet ble forårsaket av den.Nylig, da jeg config i Virtex II pro med Kabel III,
Jeg traff det samme spørsmålet også.

Har du prøvd å endre LPT i oppsettet, jeg har lignende problem med D! G! Lenet styret og problemet ble løst ved at modus på PC LPT fra SPP til ECP

har noen prøver du med en dokkingstasjon via en USB-port for å konfigurere Xilinx.
USB-> dokkingstasjon-> paralle output-> JTAG kabel -
Jeg alway dont synes å få Impact å oppdage enheten.
Noen har løsningen

meemee2 jeg hadde samme ide ..å få en dokkingstasjon for my laptop.Fordi det kan også hende at Laptop porter wheather de er i bidireccional eller SPP ECP
osv. ..de kan ikke alltid være veldig compatibe.I mitt første innlegg sa jeg at muligheten cableIII Laptop seriell port fungerer ikke ..og det gjør det i min andre stasjonære datamaskinen.Men for alle gjelder tror jeg er bedre stikke fram for å gå til cableIV helt.Jeg ikke så veldig dyrt, Dock-stasjon migh har de samme problemene jeg kjøpe en for en tid siden og svært parallellporten er nå ikke fungerer lenger

Men vil det fortsatt fungere hvis det koble cable4 torsdag den dokkingstasjon.som jeg bare har USB-port på min labtop.eller er det andre soultion ....
hurrarop ...

hvor å konvertere modus på PC LPT fra SPP til ECP?eller vil Epp (Enhanced Parallel Port) kommunikasjonen fungerer bra?

har sjekke spec på parallellporten på dokkingstasjon det IEEE 1284, bidirectional parallelle grensesnittet.,
så hva annet problem kan det være?eller skal jeg prøve den parallelle cable4 fra Xilinx?eller den kabelen 3 ikke kompatibel?

Også sjekke oppstart sekvens i de Bitstrømmen generator (bitgen).Det finnes alternativer, der den endelige oppstart (release of gjort) kan bli forsinket i henhold til bruker-selected klokker og så videre.Du må også generere flere ekstra TCK JTAG klokken sykluser etter endelig Bitstrømmen bit er i. Men hvis du bruker Impact programmerer dette bør OK.

Oppstartstypen sekvensen kan kontrolleres i egenskapene til "generere Bitstrømmen" flyt prosessen.

Den JTAG grensesnitt på spartansk III arbeider med VCCAUX som 2.5V, og parallellgrensesnitt III ikke gjør 2.5V programmering.noen spesielle metoden må brukes til å gjøre 3.3V med spartansk III, som er beskrevet i Xilinx nettsted i XAPPs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back