speaker magnet lader

Y

yugal

Guest
kan noen hjelpe meg å designe en magnet lader for 10 "til 18" høyttaler gjennom nettspenning. Jeg trenger det veldig mye. takke alle. yugal

hei tpetar, fant takk for rask reply.I en krets for lav effekt magnet lader. yugal [COLOR = "sølv"] --- Oppdatert --- [/COLOR] [COLOR = "sølv"] --- Oppdatert --- [/COLOR]

nei, problemet ikke løser jeg trenger større lader 0.400-600V DC og 800-1000 amp å lade større magneter. yugal

Jeg gjorde en elektromagnet i håp jeg kunne re-vitalisere magneten i en D'Arsonval meter bevegelse (det var flere prosent lav). Jeg pakket en lang lengde på magnet wire rundt en stålstang. Jeg søkte 12V batteri. Det trakk flere forsterkere. Det var sterk, men ikke så sterk som det måtte være. Hvis tilkoblet lenger enn noen få sekunder, begynte det å varme opp. Du trenger ikke 800 ampere. Og du sannsynligvis ikke trenger strøm. Selv om du bruker strømnettet AC, må du kjøre det gjennom en diode vurdert for beløpet går gjennom ledningen. Vurdere å prøve dette eksperimentet, siden innlegget ditt innebærer at du har fått tilgang til høyttaleren magnet. (Hvis du ikke har tilgang så må du skjære et hull i midten kuppel. Senere vil du lim på et papir cap.) Fest en sterk magnet til eksisterende svak magnet. For eksempel en neodymium type. Det bør være akkurat liten nok til å passe inn under stemmen kjeglen. Per diagram:
81_1342723607.gif
NS polene vil være additiv. Det vil være vanskelig å manøvrere den nye magneten til riktig polaritet og riktig posisjon. Du må være forsiktig for å unngå at magnet fra å hoppe ut av fingrene. Hvis det påvirker metallet det kan knuse. Du ønsker ikke partikler komme inn i rommet rundt talespoler.

hei sorry for sent svar. Jeg trenger denne type utstyr yugal

Hva du spør i ikke veldig vanlig, faktisk jeg aldri har hørt om det før. Det vil ikke være lett å få en løsning på dette.

Alle tekniske permanentmagneter er "ladet" (magnetisert) på en lignende måte. I motsetning til noen mer spekulative bidrag i denne tråden, ville utforme en magnetiseringsspenningen enheten starte med en nøyaktig beregning av den magnetiske kretsen, som kreves feltstyrke og pulset strømforsyning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back