speaker støyreduksjon?

A

ahgu

Guest
Hva er måter å redusere støy på høyttaler? Jeg har hvit støy fra min høyttaler fra otuput av kodeken, selv sender ut null. Mitt oppsett: DAC ---> differensiell utgang -> 10X effektforsterker (brokoblet tilkobling). Fra noen måling, fant jeg støy fra DAC er høyere enn bakken selv om det utganger 0. Også, det er støy i den krets som bidrar med høyttaleren før 10X gevinst. Jeg måle vekselspenning over noen punkter. Jeg vet ikke hvordan man kan måle støy, måle spenning med en 6.5digit DMM er den eneste måten jeg kan tenke på. Regulator: 0.4mV DAC effekt ved 0: 0.8mV. Input til effektforsterkeren er min 0.4mv selv om DAC er fjernet. Med disse kombinasjon, jeg hører hvit støy fra høyttaleren. Nå hvordan kan jeg fjerne den hvite støy? Dette synes en tøff problem.

Har du et oscilloskop med en high-gain inngangskanal? Støy bølgeform kan foreslå hva som forårsaker støy.

Hei ahgu Måling av støy med en DMM er nesten inpossible. For en korrekt måling trenger du en oscilloskop. Etter min mening din støy kan genereres i DAC eller i forsterkeren. Er støy der fortsatt hvis du kort input av forsterkeren (DAC ikke tilkoblet)? -> Det kan være at en kondensator er støy-kilde Hvis forsterkeren selv genererer ingen støy, er det mulig at DAC genererer det. Problemet er ofte at DAC har en analog og en digital forsyning. Er det analoge tilbudet (hvis du har begge) riktig? Har du nok decoupling-C er nær DAC? Greets

nomally støy er høyfrekvent signal u kan elimninate at ved å bruke en slags lavpassfilter avvise høyfrekvent støy. det vil imrove ting litt. også det menneskelige øret ikke kan høre alle frekvensene, men ved hjelp av et filter vil redusere clearity litt

Jeg er vant til forsterkere. Hvis etter shotting amp inngang med eller uten DAC koblet støy er der fortsatt, så prob kan være fra din bakken linje. Sjekk GND tilkoblinger godt. det kan også skyldes ur PCB layout. hvis jeg visste mer detaljer om ur arbeidet jeg ville ha visst hvordan de skal hjelpe mer

Hei, Helt rett. Ett-punkts jording skal brukes, ikke sant?. Jeg møtte den slags støy.

Du ønsker å sjekke og se om noen rask stigetid Edge harmoniske ikke kopling til høyttaler spor. Muligens en stjerne bakken tilkobling til hovedsiden grunnplanet vil hjelpe. Trenger du mer informasjon. I slike tilfeller layout har mye å gjøre med støy din ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back