Spenning referanse for ADC

A

aifi

Guest
Hei alle .. Jeg trenger din hjelp angående dette: Jeg har designet en spenning referanse med 1.3ppm / C over temperaturen -50 til 125. spenningen referanse på typisk tilstand er ca 1.183V. kan noen fortelle meg hvordan å fastslå den eksakte oppløsningen bit for ADC som er kompatible med spenning referanse. takk

1.183 er fire viktige figurer i desimal. Du må kunne telle minst så høyt i binært. Vi ser for neste lavere effekt av to. Dette er 1024 = 2 ^ 10. Så hvis vi fylle alle bits stillinger med 1-ere vi kan telle til 2047. Din oppløsning trenger å være 10 biter minimum. Dette resulterer i en rekke 2,047 V desimal. Hvis du trenger større utvalg så må du legge til en annen bit av oppløsning. Hver ekstra bit dobler rekkevidden.

1024 = 2 ^ 10.
Høyre.
Så hvis vi fylle alle bits stillinger med 1-ere vi kan telle til [COLOR = "red"] 2047 [/color]
Nei:. B'1111111111 = 1023 [COLOR = "Silver" ] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 18:47 ---------- Forrige post var på 18:20 ---------- [ / size] [/color]
... spenning referanse med 1.3ppm / C over temperaturen -50 til 125. spenningen referanse på typisk tilstand er ca 1.183V.
En annen tilnærming: En konstant (rett) TC av 1.3ppm / C over en 175k temp. utvalg som skulle endre spenning ref. ≈ 0,27 mV. Som temp. avhengighet sannsynligvis er parabolic, kan du forvente en volt.ref. forandre på ca ± 1/4 av denne verdien, eller ± 67μV, du ønsker ikke at dette skal endre LSB, derfor bør denne verdien være mindre enn 1LSB, sier ½ LSB. Ved en full skala av (f.eks) 2.5V, ville en 15bit ADC i LSB være 76μV, så du kan i teorien nå en 14-15 bits oppløsning med en så god spenning referanse.

Ingen krangel med hjelp av flere biter. Jeg tenkte på å gå opp til neste høyere makt av to, og deretter trekke en. Den neste høyere makt av 2 er 2048 (2 ^ 11). Det gjør 12 bits. Trekk en. 2047. Som viser seg å være 11 biter fylt med seg. Jeg burde ha sagt 11 bits. Så har vi 2 ^ 10 + 2 ^ 9 + ... + 2 ^ 1 + 2 ^ 0. Jeg glemte å telle 0 bit. Jeg var feil å si 10 bits er tilstrekkelig. Jeg mister denne.

Hei alle .. Jeg trenger din hjelp angående dette: Jeg har designet en spenning referanse med 1.3ppm / C over temperaturen -50 til 125. spenningen referanse på typisk tilstand er ca 1.183V. kan noen fortelle meg hvordan å fastslå den eksakte oppløsningen bit for ADC som er kompatible med spenning referanse. takk
Jeg vil si at oppløsning av ADC ikke avhengig nøyaktigheten av referansen. Den nøyaktighet av ADC gjør. Keith.

Takk alle .. Jeg har festet simulering resultat av spenningen referanse. Erikl, jeg fortsatt ikke forstår hvordan fikk du anslå + -1 / 4 endres fra 0.27mV variasjon. kan du vennligst forklare meg base på vedlagte simulering resultatet? Takk

Erikl, jeg fortsatt ikke forstå hvordan fikk du anslå + -1 / 4 endres fra 0.27mV variasjon. kan du vennligst forklare meg base på vedlagte simulering resultatet?
Dette var bare tenkt som et regneeksempel. Som jeg ikke kunne vite om TC = 1.3ppm / C var en gjennomsnittlig, typ. eller maks. verdi, jeg bare tok ± ¼ av din oppgitte TC multiplisert med den gitte temperaturområde for Calc. eksempel.

Hei folkens, Please, kan noen fullføre nedenfor diskusjonen? 1) Hvorfor bør variasjonen av spenningen referansen over temperaturområdet være mindre enn VLS, eller VLS / 2? Jeg kunne tenke at hele kretsen av data konverter (forsterker, komparator, etc ...) lider variasjon over temperaturen, resulterer det følgelig i kompensasjon mellom effektene. Hvorfor er jeg galt? 2) Jeg skjønner ikke hvorfor det er denne bekymringen i å garantere en nøyaktighet på 100 uV over temperaturområdet, hvis etter fabrikasjon prosessen, vil spenningen referanse variere mye mer på grunn av variasjonen i prosessen. For eksempel mer enn 20 mV. For å oppnå mindre enn 500 uV av nøyaktighet, ville det ha en trimming krets med mange bits (for eksempel femten bits for å sikre 500uV). 3) Kan jeg si at alle Voltage Reference kretser for ADCs med ENOB rundt 14 eller 15 bits bruker biter av trimming? Takk, Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back