Spenningsfall når ferrittkjernen transformatoren er koblet

S

ss

Guest
Hei Jeg er gettign en 4 Vpp signal når jeg kobler den frerrite kjernen trasnormer det synker ned til 0,1 V på inngangen (der det var 4Vpp). Plz fortelle meg hvordan å løse dette problemet Bye

Du må være mer spesifikk beskrivelse av ditt problem: hva er signalet frekvens? Hva er transformatoren modellen du bruker i din simulering eller faktiske bord?

Den svingete induktans av transformatoren din bør ha en reaktans på lavest frekvens som er 3-5 ganger resistive komponenten av lasten. Selv om dette er sant, må dagens sourcing-synker kapasiteten av de drivende elektronikken kunne forsyne dagens tegnet av impedans presentert for det. Her er noen målinger for å prøve. 1. Varier frekvensen og se om ting blir bedre ved høyere frekvenser. Dette indikerer induktans problemet. 2. Varier signalet nivå og se om kurven nivået blir relatert til stasjonen nivå ved lave verdier. Dette angir gjeldende problemet.

Jeg jobber på kraftlinjen kommunikasjon prosjekt. Jeg har implementert FSK modulasjon og demodulation hjelp XR2206 og XR2211 henholdsvis. Jeg får 30khz og 15 kHz, 5Vpp utgang for logikk 1 og logikk 0 kroner. Jeg har også implementert koblingen kretsen bruker ferrittkjernen fra strømforsyningen og par den med 0,47 uF - 300V kondensator (kondensatoren conected på den høye spenningen side). Nå problemene kommer når jeg integrere utgang til FSK med input av transformator. Etter tilkobling av transformatoren med utgang til FSK spenningen synker fra 5Vpp til 0.1Vpp. Fortell meg noen ide å løse dette problemet waitng for positivt svar. Sarmad

Hva er din transformator viklinger forholdet. Kraftlinje er lav impedans belastning, og du bør ha trinn ned transformasjon til det. Hvis transformasjon forholdet er lavt du ville kortslutning din utgang krets. Det er impedans samsvarende tilfelle. Hva skjer hvis du kobler bare primære slutten av transformator, ikke spenningen Stil dråper. Hvis så du har induktans problem det er for lavt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back