SPI-grensesnitt i VHDL for Nios

E

E_D_W_I_N_83

Guest
kjære Frens, currrently jeg håndterer en FPGA APEX20K bord og bare få bruke til det .. så jeg er vel for å implementere en SPI-grensesnitt med Nios prosessoren og avalon bryteren fabric.at dette tidspunkt, jeg er bare kjent med VHDL og jeg lurte på om any1 har kildekoden i VHDL for en SPI-grensesnitt. Jeg kommer til å koble den til en 74HC595 chip (bestående shift register og en sperren) og lysdioder for å vise at LED med alle lyse opp på en gang, heller enn ligthing opp en av 1.anyway, dens en enkel demo, men Jeg er bare ikke sikker på koding og ville virkelig appriciate noen help.thanks. Eddie: D

Hva NIOS / Quartus versjon bruke u do? Så vidt jeg vet er det en IP for en SPI i SOPC tilgjengelig. Vennlig hilsen opprør

Hei Hvis du bruker Quartus pakke, For alle standard protokoller, er Altera gir megacore funksjoner. Jeg tror du kan generere SPI kjerne bruker megacore funksjoner. Du kan få mer informasjon fra Altera nettsted. Regards, Vishwa

Hei, NIOS allerede har SPI kjerne bygget i. Du må instantiate den fra SOPC byggherre. Vennligst les dokumentasjonen for NIOS, vil du få masse informasjon der. Best Regards,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back