squar eller sinusbølge?

H

Hooda

Guest
hei hva er bedre i mikser å blande med sinus LO eller square wave LO? Hva er effekten både på forsterkning, linearitet (IIP3), støyfaktor takk på forhånd

Fra et støy synspunkt, er det definitivt bedre å blande med et firkantet waave LO. Dette reduserer flimring støy dramatisk (du kan referere til den klassiske artikkel om støy i miksere med Hooman Darabi, det er tittelen "Noise i RF CMOS miksere, en enkel fysisk modell") Jeg tror effekten på gevinst vil bli mindre. Fordi selv når du bruker en sinusbølge, vil den faktiske miksing prosessen være tilnærmet en multiplikasjon med en firkantet bølge (forutsatt en liten veksling forbigående) Effekt på IIP3 er heller ikke klart likevel. Du bør nok finne ut selv ved simulering

[Quote = elbadry] Effekt på IIP3 er heller ikke klart likevel. Du bør nok finne ut selv ved simulering [/quote] den PSS, PAC analyse går lenger og lenger til jeg stoppe det jeg could'nt se hverken IIP3 eller enda 1dB comp poeng forbli lang tid ubegrenset gjorde du prøvd mikser med squar bølge på spøkelset RF ..? takker dere alle for hjelpen

ja det fungerer ... Sjekk at square wave nivået ikke gå over supply (spesielt hvis inductors er involoved) For IIP3, du bør bruke qpss ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back