Square til sinus bølge omformer hjelpe ..

N

nandhu015

Guest
Hei

Kan noen hjelpe meg å lage en firkantet bølge fra en microcontroller til sinus bølge.

Frekvensen er 50 Hz

Venter svar

Nandhu

LPF med cut-off frekvens på 50Hz - <150Hz vil gjøre det.

En kvadratisk bølge består av den
1. harmoniske og alle de ulike de så filtrere bort Odd harmonics, reiser det grunnleggende sinus bølge og eventuelle DC utlignet.
Et hakk / Båndpassdesign Filteret vil fungere like bra disse vil fjerne DC komponent også.

kan du bruke en PLL.Men VCO må har sinus bølge output

square wave er referanse signal og produksjon av VCO er sinus bølge

Old Nick wrote:Et hakk / Båndpassdesign Filteret vil fungere like bra disse vil fjerne DC komponent også.

Hei alle,

Et vanlig triks for å gjøre det er å doble integrere square wave gir buer av parabola, og deretter noen lav pass filter for å eliminere høy freq.komponenter

Håper dette hjelper, Best regards!

jorgito wrote:Et vanlig triks for å gjøre det er å doble integrere square wave gir buer av parabola, og deretter noen lav pass filter for å eliminere høy freq.
komponenter

Jeg
er ikke shure LvW.
Utdataene for første integation er en sawtooth og produksjon av andre er det en rekke buer av parabler, men det er discontinuties i skråningen hvor sawtooth når max eller min's.Jeg kan ikke se hvordan lineær filtrering kan gjøre det, men gjenta, jeg
er ikke shure.
Håper å høre dine kommentarer.
Med vennlig hilsen!

filter as well.

En Integrator er en lineær
filteret også.

Ja, jeg vet det.Og dette var årsaken til mine tvil.

Hilsen!

jorgito wrote:

Jeg er ikke shure LvW.

Utdataene for første integation er en sawtooth og produksjon av andre er det en rekke buer av parabler, men det er discontinuties i skråningen hvor sawtooth når max eller min's.
Jeg kan ikke se hvordan lineær filtrering kan gjøre det, men gjenta, jeg er ikke shure.

Håper å høre dine kommentarer.

Med vennlig hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back