støy i LC VCO

R

ravet

Guest
Hallo
Komplementær LC VCO, hvordan kan jeg redusere støy på tvers coupled enheter?, Jeg har øvre grense for kanalen lengden av dem, og når jeg en grense som flimmer og termisk støy er nesten bidrar samme støy,,
Også når øke gm den termiske støyen av halen gjeldende kilde øker, tenkte jeg at gevinsten av støy for halen gjeldende kilde øker, men som jeg trodde korset kombinert enhetene representerer aa 1/gm legge til halen gjeldende kilde som innebærer at det å øke gm fører for å redusere gevinst sett fra halen kilde, og denne motsetter seg hva som skjer som nevnt ovenfor,,,, noen forslag?

hilsen

u kan legge et filter etter halen gjeldende, bør dette redusere støyen bidratt fra det
khouly

khouly skrev:

u kan legge et filter etter halen gjeldende, bør dette redusere støyen bidratt fra det

khouly

I LC Oscilator, er Qulity Factor av spole i slekt med den fasen støy av oscilator.

isaacnewton skrev:

I LC Oscilator, er Qulity Factor av spole i slekt med den fasen støy av oscilator.

Så du trenger for å utforme en god on-chip INDUCTOR med høy Q.

Bruker du en idé spole i simulering din?Trenger du å designe på brikken INDUCTOR?

isaacnewton skrev:

Så du trenger for å utforme en god on-chip INDUCTOR med høy Q.Bruker du en idé spole i simulering din?
Trenger du å designe på brikken INDUCTOR?

sjekk dette foredraget notat om fase støy i VCO
http://ocw.mit.edu/NR/rdonlyres/Electrical-Engineering-and-Computer-Science/6-976High-Speed-Communication-Circuits-and-SystemsSpring2003/FDEF3A74-D095-402B-9051-CCB35AEA670B/0/ lec12.pdf

den har en god diskusjon om hvordan man kan minimere fase støy av oscillatorer

khouly

Hei,

Jeg tror at å redusere fase støy, må du slå en kompromisset mellom strømforbruk og også utforme tanken spole med en meget høy q, med de fleste av dine onchip inductors du kanskje ikke kunne målrette det noen der høyere enn 5-6 derav støy er også ganske høyt!Du kan også se på halen filteret overveiende noe sånt som et lokk shunt til spole på halen filteret til å filtrere ut lavt freq støy, noen ganger kan du oppnå atleast en db / desember dråpe i fase støy ... er det noen papirer beskriver dette ved Razavi.

ravet skrev:

Hallo

Komplementær LC VCO, hvordan kan jeg redusere støy på tvers coupled enheter?, Jeg har øvre grense for kanalen lengden av dem, og når jeg en grense som flimmer og termisk støy er nesten bidrar samme støy,,

Også når øke gm den termiske støyen av halen gjeldende kilde øker, tenkte jeg at gevinsten av støy for halen gjeldende kilde øker, men som jeg trodde korset kombinert enhetene representerer aa 1/gm legge til halen gjeldende kilde som innebærer at det å øke gm fører for å redusere gevinst sett fra halen kilde, og denne motsetter seg hva som skjer som nevnt ovenfor,,,, noen forslag?hilsen

den termiske støyen av korset coupled device er direkte relatert til gm av enheten.så for å redusere støy bidrag fra korset coupled device, må du angi gm så lav som mulig mens det kan starte en svingning.å redusere flimmer støy bidrag fra korset coupled device, stor L og W er foretrukket valg i enheten størrelse.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back