Stabil Logarithminc Forsterker

A

Analog_man

Guest
Hei, jeg trenger et design beskrivelse dokument eller stortingsmeldingen om logaritmisk Amplifer. Min søknad må være i stand til å arbeide med par hundre volt også svært nøyaktig enn temperatur. Takk,

Logarithmitic forsterker kan utpeke svært forskjellige kretser, grunnleggende parametere som båndbredde, dynamisk område og krevde nøyaktighet bør gis for å avklare hvilke smaken er ment.

Å identifisere de riktige Logaritmisk forsterkeren vi må ha en bedre forståelse av programmet, som: Båndbredde, Dynamic Range i dB, drift Spenningsområde. Logaritmisk forsterker er ikke veldig nøyaktige hvis du har variable temperaturer, er dette en fin artikkel som forsøker å forbedre nøyaktigheten av Logarithmic Amplifier nedenfor: http://www.astinco.com/articles.php Du også kan Google-søk for flere mulige info.

Logaritmisk Amplifier er ikke veldig nøyaktige hvis du har variable temperaturer, er dette en fin artikkel som forsøker å forbedre nøyaktigheten av Logarithmic Amplifier
Temperaturkompensasjon som presenteres i artikkelen er brukt siden flere tiår i kommersiell logaritmisk forsterker ( se f.eks TI, tidligere Burr Brown LOGxxx IC) og kan finnes i eksempelet kretser for diskret logge forsterkere med differensial parene også. De oppnår en betydelig nøyaktighet, så langt jeg ville motsi ovennevnte uttalelse. Det er ikke klart, men hvis denne type analog computional krets eller en logaritmisk IF detektor (som brukes i et spektrum analysator eller en radar) er forespurt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back