standard celle karakterisering problem

K

kkkhunter

Guest
Nå har jeg problemer med oppsett og hold tid beregning i standard celle karakterisere definisjon. Jeg trenger å sammenligne sekvensielle cellen forsinkelsen trinnvis slik at jeg skulle ønske jeg kan ha program beregning i Hspice som 'for ... hvis .. ». Eller må jeg bruke bisection kommandoen i krydder? Jeg føler bisection kommandoen har noen problemer eller konflikter på oppsett og hold karakterisering. Alle som har erfaring eller noen referanse? Vennligst hjelp meg. Takk.

Cadence har et bibliotek karakterisering verktøy (kalt ELC), som kan kjøre krydder. Det bruker ikke bisec kommandoen i krydder å karakterisere setup / holdetid så vidt jeg vet. Sannsynligvis kan du prøve å skrive et skript for å kjøre krydder og bruke bisec algoritme.

Dette er hvordan en prøve hspice mal fra bisection algoritmen ser ut som, jeg brukte den til å måle oppsett tid. Vær oppmerksom på at u må velge størrelsen på vinduet ordentlig for å få nøyaktige resultater. Nav ------- Sample Template ------- * DFF_top Bisection Søk etter oppsett tid. Lib '/ sti av modeller / model.lib' corner_type. Inkluderer 'ekstrahert ckt netlist'. PARAM DelayTime = Opt1 ( 0.0n, 0.0n, 4N). Tran 0.1n 4n Sweep + Optimize = Opt1 + Resultat = MaxVout + Model = OptMod. MEASURE Tran MaxVout Max v (Q) Mål = `v (VDD) '. MEASURE Tran SetupTime Trig v ( D) Val = `v (VDD) / 2 'Fall = 1 + Targ v (CK) Val =` v (VDD) / 2' Rise = 1. MODELL OptMod Opt + method = PASSFAIL. ALTERNATIVER OPTLST = 1. global VDD VSS vsub. temp 125. param VSS = 0 vsub = 0 VDD = 1,0 V VVSS VSS 0 0 VVDD VDD 0 VDD vd D 0 PWL (0ns VDD 1ns VDD 1.15ns VSS Td = "DelayTime") vck CK 0 PWL (0ns VSS 3ns VSS 3.15ns VDD) CCA Q 0 10f CCB QN 0 10f XFLIPFLLOP_NAME VDD VSS Q QN CK D FLIPFLLOP_NAME. slutten -------------------------- -------

Takk for all hjelp. Jeg visste det bisection algoritmen i hspice. Men jeg tror det setup tid verdien beregnet ved bisection er ikke et godt eksakt verdi. I dag, den setup tid er definert som følger, det er en typisk DQ forsinkelse med en uendelig oppsett tid, vil den forventede oppsett tid gjøre DQ forsinkelsen større enn den typiske forsinkelse for 10 eller 30 prosent. Vel i bisection algoritmen, er fordrive oppsett tid dom eller mislykkes. Så det presisjon er dårlig. Så jeg tror bisection algoritmen er ikke egnet i standard celle karakterisere definisjon.

Halo, hvordan kan jeg få tak i de SPICE filene kreves av ELC verktøy for karakterisering av en ny standard celle bibliotek? Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back