Stange transistorer konfigurasjon ...

R

Regnum

Guest
Jeg har lagt ved en krets, og her finner du info om:
http://www.elecdesign.com/Articles/Print.cfm?ArticleID=3758

Spørsmålet er:

Hva er problemet for både forsettlig "reverseres" phototransistors?

Takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Det ser ut som de koble skriving av op amp aktivt filter krets enten strømforsyningen eller bakken.

Ikke glemme hva er LED?diodes stand til utslipp.Selv vanlige diodes avgir noe og phototransistors kan måle lys og temperatur.Noe veldig smart.

Tittelen er "16-Bit PWM Optoisolated DAC Er PC-styrt"

flatulent ga en corrent svare før meg.

Dear all,

Takk for hjelpen, jeg er enig om funksjonen til krets.Glancing den schematics og artikkel er nok til å forstå sin funksjonalitet, der både isolators er koplingen en PWM signal som er omgjort til DC spenning senere.

Men spørsmålet mitt er spesielt fokus på de to phototransistor som arbeider i "omvendte mode" (både transistorer ER NPN,
hvis samlere DEAL med lavere spenning ENN EMITTERS!)

Artikkelen sier at du kan bruke transistorer i "omvendte modus" for å få en underside millivolt VCEsat spenning, men det
er faktisk første gang jeg hører om reversering transistorer-mindre som en effektiv måte å brenne dem ...- så jeg ville gjerne vite om Transistor problemet i denne konfigurasjonen.

Hva er BJT modell når du swap emitter med solfanger?

Takk
Sist endret av Regnum
15. sep 2004 9:03, endret 1 gang totalt

Hei Regnum,
Kanskje jeg
er mye eldre enn deg, jeg
har sett denne knep før, hvis minnet serverer meg godt, til grensesnittet diskrete signaler til TTL krets.BTW, Stephen Woodward er en veldig smart fyr!
Med vennlig hilsen

Sitat:

Men spørsmålet mitt er spesielt fokus på de to phototransistor som arbeider i "omvendte mode" (både transistorer ER PNP, som samlere DEAL med lavere spenning ENN EMITTERS!)

Såvidt invertere den transistorer, dette er en klassisk måte å gjøre Vcesat mindre.Det er fortsatt en NPN når du invertere den, men den nye emitter (old solfangeren) er doped lavere enn base.Beta er svært liten.

Igjen, takk for raskt og nyttig hjelp.

House_Cat: Jeg var galt da jeg skrev PNP, mitt sinn tenkte på NPN men fingrene skrev det motsatte ...Ja, du
er rett.Beklager.

Nå er det spørsmål er:

1-Har noen vanlige BJT modellen inkluderer allerede "speilvendt modus" problemet?
2-mai jeg utlede en "speilvendt modus BJT modellen" fra vanlig modus BJT modell?
3-Hva er brudd spenninger i denne saken?

Takk

Denne konfigurasjonen er kjent som invers Transistor konfigurasjon.

"gevinst vanligvis er mindre i omvendt skjevhet tilstand. Junction transistorer vil arbeide med funksjonene i solfangeren og emitter swappet, men dagens gevinst vil bli vesentlig mindre i omvendt konfigurasjon."

samtidig Transistor vil operere med svært høy hastighet.
Jeg har brukt denne type konfigurasjon mange steder der jeg veldig fort fart fra en treg reansistor.

hock

Sitat:

1-Har noen vanlige BJT modellen inkluderer allerede "speilvendt modus" problemet?

2-mai jeg utlede en "speilvendt modus BJT modellen" fra vanlig modus BJT modell?

3-Hva er brudd spenninger i denne saken?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back