STEPPER MOTOR INTERFACE PROBLEM

W

wolverine123

Guest
Hei folkens Jeg prøver å interface en unipolar stepper motor med en 89s52 og programmet kjører fint i Proteus, nå problemet jeg står overfor er at når pinnen er høy fra kontrolleren dette skal snu signalet og flytt stepper motor men problemet mitt er i hardware, når jeg sjekker kontrolleren gjennom DMM jeg ser jeg får 3 til 5V fra output pin av kontrolleren, men når jeg kobler en genser til uln2003A spenningen går ned til 1V eller 1.7V og doesnt arbeidet. Uten å koble omformeren sin fine, kan noen vennligst fortelle meg hvorfor er dette? og jeg har brukt følgende fig å bare koble stepper motor
circuit.gif

uln2003 forbruker mer strøm enn 89s52 kan synke. Bruk en motstand mer enn 10k fra 89s52 til ULN

Jeg har brukt ULN2003A, men jeg har alltid pin 10 åpen. Hvilken forskjell 10 ULN2003A pin i den åpne og la skjøtestiften 10 med VCC Slike serier jeg noen gang har prøvd, men motoren er ikke sterk, My STEPPER motor 0.45A. etter at jeg erstatte den med L297, inntil nå en god motor

hey ur kjøring ur stepper motor via 7805 thatz ikke rettferdig, bruk en saperate 6V forsyning til drive ur stepper motor

Tips .. Bruk 8 til 12V forsyning for stepper motor, ikke fra 7805. Den maksimale strøm som kan strømme gjennom 7805 er 1A. Bruk samme forsyning for motor og ULN2003 (Max 15V)

jeg gjorde ikke bruke 7805 jeg bare brukt stepper motor forbindelser, uansett takk nandhu, jobbet motstandene:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back