stepper motor valget for en bestemt belastning på den.

J

jit_singh_tara

Guest
Hei venner, Please foreslå hvordan å velge hvilket stepper motor vil passe til kravet vår basert på en bestemt vekt det kan bære på en viss avstand fra den. for eksempel hvis jeg stepper motor er koblet til en aluminium plate av 1kg, 30cm i diameter på en avstand på 3 inches. så hvordan velger jeg om hvilke stepper motor vil passe meg, skal motoren ikke gå glipp av trinn og har til å kjøre på 25 trinn per sekund. Vennligst foreslå meg hvordan du går frem. Jitender Singh

er det ingen som kan hjelpe på dette emnet .......

Hei. Dette er et interresting problem. Hovewer Jeg tror ikke du finner noen spesiell stepper som kreves for en bestemt belastning. Grunnen til dette er at maksimal belastning for noen stepper er avhengig av nåværende du mate det. Jo mer strøm du fôr til en stepper, jo mer belastning det er i stand til å håndtere.

Kan noen foreslå meg at hvis en stepper motor spesifikasjoner sier: dc 3,25 amp, betyr så betyr det 3,25 ampere / fase? Hvor mye strøm motoren ville kreve når det kjører i fri modus uten belastning på den. Også foreslå meg som driver best ville møte denne spesifikasjonen. 1.I tenker på l297/l298 kombinasjon for dette. 2. MOSFET basert på, er også et alternativ. Motoren er sanyo-DENKI 1,8 grader, 3,25 st amp.model: 103h7124-1041.

Hei, jeg har det samme problemet .... Hva u gjorde med Urs? Fysisk vårt problem er hvordan å flytte denne direkte koblet treghet? Jeg brukte dem som vedlegg thnx
Hei venner, Vennligst foreslå hvordan å velge hvilke stepper motor passer til vårt krav basert på en bestemt vekt det kan bære på en viss avstand fra den. for eksempel hvis jeg stepper motor er koblet til en aluminium plate av 1kg, 30cm i diameter på en avstand på 3 inches. så hvordan velger jeg om hvilke stepper motor vil passe meg, skal motoren ikke gå glipp av trinn og har til å kjøre på 25 trinn per sekund. Vennligst foreslå meg hvordan du går frem. Jitender Singh

veiledcavalier Mer enn et år er forbi. Han har mest sannsynlig virket det ut i løpet av den tiden. Jeg vil gjerne foreslå en forklaring til OP, men jeg kjenner bare med metriske verdier. Et annet problem som arives er hvor mye strøm og spenning er det avaiable for bruk.

veiledcavalier Mer enn et år er forbi. Han har mest sannsynlig virket det ut i løpet av den tiden. Jeg vil gjerne foreslå en forklaring til OP, men jeg kjenner bare med metriske verdier. Et annet problem som arives er hvor mye strøm og spenning er det avaiable for bruk.
Det er derfor jeg ville vite hva han gjorde! Beklager wht er "OP"?? Metriske verdier OK PLZ forseggjort. thnx

OP er fyren som startet tråden. Minst hva jeg har lært fra diverse fora.

Jeg har det samme problemet .... Hva u gjorde med Urs? Fysisk vårt problem er hvordan å flytte denne direkte koblet treghet? Jeg brukte dem som vedlegg
Jeg skjønner ikke hva som er ditt problem. Er de avisene beregne noen relasjoner av stasjoner, men å kjenne de tilgjengelige dreiemoment versus hastighet karakteristiske, må du se i motor spesifikasjonen. Eller du beregne den nødvendige motor spesifikasjonen og skuffen for å finne en passende en. Ganske ukomplisert.

Jeg skjønner ikke hva som er ditt problem. Er de avisene beregne noen relasjoner av stasjoner, men å kjenne de tilgjengelige dreiemoment versus hastighet karakteristiske, må du se i motor spesifikasjonen. Eller du beregne den nødvendige motor spesifikasjonen og skuffen for å finne en passende en. Snarere ukomplisert.
Takk fvm for din positive respons. Egentlig mitt problem er at for direkte koblet eller svinghjulet søknad jeg ikke fysisk forstå hvordan å få den nødvendige moment som gjør at lasten kjøre, og så jeg kan velge min motor. Jeg vet at det er en formel på papir, men det er uklart for meg. En annen ting er at for de stepper motoren hvis jeg har KW som kreves fra motoren, den er lik VXI fordi jeg ikke har noen motor specs tilgjengelig. Hvis jeg kjenner den generelle KW ligningen for stepper det vil være bra. Takk på forhånd

Jeg vet at det er en formel på papir, men det er uklart for meg.
En fysikk lærebok burde hjelpe.
En annen ting er at for de stepper motoren hvis jeg har KW som kreves fra motoren, den er lik VXI fordi jeg ikke har noen motor specs tilgjengelig. Hvis jeg kjenner den generelle KW ligningen for stepper det vil være bra.
Det er ikke noe slikt. Jeg ser to alternativer: - få spesifikasjon - glemte spesifikasjoner og formler, bare prøv

Hei folkens, jeg prøver å vite hvordan å gjøre electornic krets for kontroll av en stepper motor ...... Jeg visste at en ULN2003 er begrenset til 0,5 A ...... men min motor er ca 3 A. .... så jeg vet ikke hva kretsen skal brukes eller konstruert ..... noen kan hjelpe ......... det finnes drivere tilgjengelig der ute vet jeg men de er svært dyre. ..... så jeg ønsker noen andre løsninger som kan gjøres endelig er jeg i min eksamen denne måneden, og jeg trenger dette i mitt konfirmasjonen prosjektet ...... Jeg er en mekanisk ingeniør så jeg ikke har mye kunnskap på dette feltet .... så noen svar skal være ganske illustrerende .... thx på forhånd

Jeg visste at en ULN2003 er begrenset til 0,5 A ...... men min motor er ca 3 A
En motor med 3A Karakter vil jeg mest sannsynlig en bipolar type og krever konstant nåværende stasjonen, perferably av en PWM stepper driver. Det har vært flere tråder på edaborad diskutere skritt motor driver kretser.

Dears, Mens jeg leste hele tråden og finner ut at du ønsker å kjøre en 1 kg flygende hjul med stepper motor. Da jeg studerte mekatronikk litt jeg tenkt følgende løsning hvis det kan hjelpe. 1. Du absolutt trenger den tekniske spec på motoren du allerede har og dens kontrollerkort. Kontrollere en motor er et eget tema. slik at du er i stand til grensesnitt motoren med kontroller heks drive det som per dine instrukser. 2. For lasthåndtering anbefaler jeg deg å bruke et enkelt girkasse som bruker lite moment til å rotere den flygende hjul. 3. Nå er det matematiske innebærer. Du må finne ut hvor mange fremover skritt stasjoner eller endring i vinkelen flygende hjul. Du kan lett finne ut dette rasjon fra girkasse manuell eller du trenger å gjøre det selv "ikke en big deal". Jeg håper dette indirekte tilnærming bidrar slik det fungerer for meg. : Oops:

En motor med 3A Karakter vil jeg mest sannsynlig en bipolar type og krever konstant gjeldende stasjon, perferably av en PWM stepper driver. Det har vært flere tråder på edaborad diskutere skritt motor driver kretser.
Takk jeg vil se etter at

Hei folkens, jeg prøver å vite hvordan du får electornic krets for kontroll av en stepper motor ...... Jeg visste at en ULN2003 er begrenset til 0,5 A ..... . men min motor er ca 3 A. .... så jeg vet ikke hva kretsen skal brukes eller konstruert ..... noen kan hjelpe ......... det finnes drivere tilgjengelig der ute i vet, men de er svært dyre ...... Så jeg ønsker noen andre løsninger som kan gjøres endelig er jeg i min eksamen denne måneden, og jeg trenger dette i mitt konfirmasjonen prosjektet ...... Jeg er en mekanisk ingeniør så jeg ikke har mye kunnskap på dette feltet .... så noen svar skal være ganske illustrerende .... thx på forhånd
For u, tror jeg u trenger å søke forumet litt mer. Jeg fant veldig nyttig informasjon her. Men som en start u kan bruke vedlagte pdf, og begynner med L298 driver for bipolar 2A og TIP 122 halvdel bro for unipolar. u kan finne detaljer om wht jeg sa og festet i forumet. Jeg glemte å fortelle u at u kan bruke ULN2003 for høyere enn 0,5 A ved shorting terminaler sammen som ur Ampere krever.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back