Stille Voltage av en VCO i en PLL [hlp]

I

Ingen

Guest
Hei alle sammen;
Jeg har spørsmål om tuning spenning linje av en VCO i en diskret PLL.Hvor lenge det kan være?Er det noen hensyn som må være oppmerksom på ved utforming denne linja?

 
I teorien linjen legger forsinkelse som dukker opp i din feedback loop.Og hvis du husker rett fra din kontroll teori innføringskurs, er forsinkelse svært vanskelig å bli kontrollert.

Nå tilbake til virkeligheten: i praksis din sløyfe båndbredde av PLL er i bestilling av omfanget av få kHz.Forsinkelsen (selv om flere centimeter) vil bare legge til en brøkdel av åpen sløyfe fase respons.Jeg ville ikke bekymre deg for mye om det.

En annen ting er forstyrrelser pickup.Jo lengre linjen, desto større er sjansene for å plukke opp noen forstyrrende signaler fra en kombinert loop.Dette er viktig.

 
Ingen skrev:

Hei alle sammen;

Jeg har spørsmål om tuning spenning linje av en VCO i en diskret PLL.
Hvor lenge det kan være?
Er det noen hensyn som må være oppmerksom på ved utforming denne linja?
 
Uh, forsinkelse?Hvis tuning linje var 1 km lang, som vil gi deg bare 3 nS forsinkelsen - med andre ord er det ikke noe problem.Du får 100 til 10000 gangen mer gruppe transport forsinkelse i det digitale skillet brukes i PLL.

Problemet er egentlig todelt:
1) støy pickup.Som VCO låt skriving er en høy impedans punkt, vil du plukke opp alle former for elektrisk støy langs linjen.Også, siden bakken av VCO din er nå festet til bakken av PLL filter bord av en lang lengde på linjen, kan du lett utvikle mange millivolts av bakken loop støy.På noen systemer jeg har sett som var rackmontert, jeg kunne måle 1 V av ground loop støy kommer fra en rackmontert kabinett til en annen, for eksempel.
2) innspill til VCO tune sannsynlig ser ut som et rent kapasitiv last.Hvis du prøver å avslutte en lang linje med Reaktans, kan du få ulike flere refleksjoner.Dessuten kan det hende at op amp gå ustabilt med enkelte reflekterte belastning impedances.

 
Siden det ikke er noen aktuell, kan lengden være long.But hvis du bruker 3rd Order PLL Loop Filter, siste RC komponenter skal kobles så nært som mulig til Vtune inngangen på VCO.There vil ikke bli noen forsinkelse eller tap fordi frekvensen i loopen filteret er bare referanse frekvens som er max få MHz.

 
For å omgå eventuelle støy pickup, må du sørge for at ingen støyende signaler er nær VCO melodi spor og at det har en veldefinert retur banen, helst uavbrutt bakken fly over / under trace (pakket).Også vakt spor kan hjelpe her, men vær forsiktig med hvor du skal plukke bakken tilkoblingspunkt for dette (nær VCO tune inn pin og ingen andre steder).

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top