F
fireball003
Guest
Hei,
Jeg bygde en ICD2 basert på Stolz, men noe som ikke fungerer.Fortell meg hvordan skal jeg sjekke om min krets oppsettet er riktig.Jeg gjorde følgende -
1.Jeg brent bootloader BL010101.hex (2,98 KB) med en annen ICD2 i PIC16F877
2.Når jeg prøver å koble ICD2 til MPLAB bruker seriell port da pin 37 av pic16f877 spenningen går fra 5 V til 4,1 V. .. igjen hvis jeg kobler seriekabel så blir det 5 V.
3.når jeg prøver å koble deretter den viser feil
ICDWarn0034: Kontroller at systemet
er seriell FIFO buffere er deaktivert.Koble til MPLAB ICD 2ICD0021: Kan ikke koble til med MPLAB ICD 2MPLAB ICD 2 Ready4.Jeg hadde ikke koble til enhver terget enheten.
Hvilke tester bør jeg kjøre for å kontrollere om maskinvare eller bootloader har noe problem?
Thanks a lot.Lagt til etter 1 timer 34 minutter:Selv var jeg sjekke spenning i seriell port, fikk jeg følgende -
PIN 2 -> (2.3v)
pin 3 -> (- 9.7v)
pin 4 -> (5.1v)
pin 7 -> (9.7v)
pin 8 -> (-2.7v)
Hvilke tester bør jeg gjøre for å løse dette problemet?
Behage hjelpe meg ut av dette problemet.
Jeg bygde en ICD2 basert på Stolz, men noe som ikke fungerer.Fortell meg hvordan skal jeg sjekke om min krets oppsettet er riktig.Jeg gjorde følgende -
1.Jeg brent bootloader BL010101.hex (2,98 KB) med en annen ICD2 i PIC16F877
2.Når jeg prøver å koble ICD2 til MPLAB bruker seriell port da pin 37 av pic16f877 spenningen går fra 5 V til 4,1 V. .. igjen hvis jeg kobler seriekabel så blir det 5 V.
3.når jeg prøver å koble deretter den viser feil
ICDWarn0034: Kontroller at systemet
er seriell FIFO buffere er deaktivert.Koble til MPLAB ICD 2ICD0021: Kan ikke koble til med MPLAB ICD 2MPLAB ICD 2 Ready4.Jeg hadde ikke koble til enhver terget enheten.
Hvilke tester bør jeg kjøre for å kontrollere om maskinvare eller bootloader har noe problem?
Thanks a lot.Lagt til etter 1 timer 34 minutter:Selv var jeg sjekke spenning i seriell port, fikk jeg følgende -
PIN 2 -> (2.3v)
pin 3 -> (- 9.7v)
pin 4 -> (5.1v)
pin 7 -> (9.7v)
pin 8 -> (-2.7v)
Hvilke tester bør jeg gjøre for å løse dette problemet?
Behage hjelpe meg ut av dette problemet.