stråling mønster i HFSS

O

owaisdar

Guest
Hei, im overfor problem i å få stråling mønster i HFSS 11, noen vennligst fortelle meg om hvilke alternativer jeg må sette i spor vinduet for å få en ny rapport av stråling pattern.i får den tilbake tap plot.hope for en tidlig respons. *** velsigne u
 
Jeg tror jeg fant løsningen myself.after analysere, gå til HFSS> Resultater> FAR FIELD> stråling mønster.
 
Hei, Kan noen hjelpe meg ..... pls svare på spørsmålene, jeg er ny bruker av HFSS, ved hjelp av v10! 1. Hva løsningen skriver jeg skulle velge å simulere en microstrip antenne? 2. Hvilke verdier av theta og phi skal jeg sette i strålingen oppsett for å få gode resultater? 3. Slik ser dagens fordeling? Takk
 
Hei, en. Bruk Driven Modell med en waveguide port 2. Jeg tror stanard verdier ok 3. Du kan plotte J-feltet under "Field overlegg"
 
hei. 1 - for microstrip bedre å bruke klump port 2 - for phi og theta trinnet av 5 er god 3-for strøm som flanello sa
 
Hvorfor bruker en lumped port bedre? Hvis du har en microstrip antenne med en microstrip fôr linje waveguide port ville være ideelt? Lumped porten er bra hvis du har en feed punkt i patch, for eksempel med en koaksialkabel.
 
hei no dvs ikke skrive for antenne bedre u bruk bølge port for koaksial for mer informasjon bruk antenne kit prøver
 
Takk for svar :) Som eksempel gitt i HFSS Handbook, har de brukt waveport for microstrip antenner med koaksial probe feed, jeg også gjør det! ett spørsmål ... Hvordan kan jeg se E-flyet og H-fly i HFSS? venter på å høre fra deg ... :)
 
hi gå resultat / langt felt / stråling mønster / gevinst / få phi og få theta
 
Hei, Så hvordan jeg kan se gevinsten i rektangulære tomten over et spekter av frekvens, ønsker jeg å se toppen gevinst ... Kan noen hjelpe meg, pls ... :) Bless u
 
hei først bør du definere din antenne stråling retning og deretter u endre feie til frekvens og definere theta og phi den simulerte antennen
 
Lag en rektangulær tomt med langt felt. For feie velge alle frekvenser og en theta og phi vinkel. Som man spiller ingen rolle siden du vil at peak gevinst. I y-verdier velger antenne parametere og deretter topp gevinst.
 
Hei, jeg leter etter to ulike tomter for min rektangulære antenne på HFSS. 1) E-flyet 2) H-flyet har jeg vært i stand til å få resultater som Gain, Directivity, S11, osv. .. men har ikke vært i stand til å få riktig E & H stråling plott. Takk :) Khaled
 
Hei, jeg leter etter to ulike tomter for min rektangulære antenne på HFSS. 1) E-flyet 2) H-flyet har jeg vært i stand til å få resultater som Gain, Directivity, S11, osv. .. men har ikke vært i stand til å få riktig E & H stråling plott. Takk :) Khaled
go resultat / langt felt / stråling mønster / gevinst / få phi og få theta
 
gå resultat / langt felt / stråling mønster / gevinst / få phi og gevinst theta
Hei, Men så er dette resultatet jeg får!?
 
Theta som primær feie og alle verdier, phi = 0/90. Se mønsteret for en frekvens bare. Best flaks :)
 
Hei, jeg fulgte dine skritt, disse ser ut som gode resultater? Verdsette din tilbakemelding. Takk :) Khaled
 
De rette linjene indikerer at du ikke har nok poeng til å tegne en kvele diagram. Hvor mange Theta poeng har du? Kontroller innstillingene under Strålingsfri> infinte Sphere, kanskje du trenger å øke antall poeng.
 
Stråling-> infinte Sphere >> endre theta innstillinger -180 til 180 eller 0 til 360 grader.
 
Og sjekk trinnet innstillinger. Jeg tror 10 grader er standard verdi, men kanskje du trenger en høyere trinn størrelse.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top