Strømbrudd sannsynlighet i Matlab

S

skyspeed

Guest
hei, jeg leste litt papir om trådløse stafett kommunikasjon. og driftsstans probabilty er en av evaluering parametere. fra uttrykket, er thai Pr (jeg

Jeg tror: Gjensidig informasjon er kapasiteten formelen som i AWGN C = I = Blog (1 + SNR) og R er noe som du setter selv vilkårlig.

[Quote = aliazmat] Jeg tror: Gjensidig informasjon er kapasiteten formelen som i AWGN C = I = Blog (1 + SNR) og R er noe som du setter selv vilkårlig [/quote] takke svaret.! Hvis kanalen er ikke som AWGN, hvordan jeg kan utlede kapasiteten? og hvis R er vilkårlig definert, så strømbrudd probabiltiy er annerledes, hvordan jeg valgte parameteren til evalute systemet?

Først av alt strømbrudd oppstår når kanalen variasjonene dont støtte avkastningskravet, derfor tror jeg vi diskuterer strømbrudd bare for fading kanaler. Jeg mitt synspunkt: For å beregne den svinnende kanal kapasitet du ta den forventede verdien av kanalen kapasitet, mener jeg simulere kapasiteten tar kanalen gevinst "h" hensyn og ta gjennomsnittet av det. f.eks: C = Blog (1 + | h | ² SNR) Se femte kapittelet av Fundamental av trådløs kommunikasjon av David Tse. og selvsagt hvis du stiller avviker priser enn strømbrudd sannsynlighet vil være annerledes, for å vise de resultatene du nettopp satt en verdi for R og finne strømbrudd.

Hei alle, faktisk jeg er også interessert i å finne strømbrudd sannsynlighet, har jeg SINR og jeg har den laveste satsen kravene R, mitt spørsmål er, hva er MATLAB funksjon som beregner strømbrudd, er det en viss funksjon eller jeg må skrive koden selv takker Nidhal

så for som jeg vet at du trenger å skrive koden selv.

snr_db = [-15:35] nr_of_bits = 2 ^ 10; iterasjoner = 1000; snr_linear = 10 ^ (snr_db/10); BER = zeros (1, str (snr_db, 2)), for iSNR = 1:. størrelse ( snr_db, 2) sigma = 1/sqrt (snr_linear (iSNR)), for i = 1: iterasjoner transmit_bit = rund (rand (1, nr_of_bits)) * 2-1; h = kompleks (randn (1, nr_of_bits), randn (1, nr_of_bits)); støy = 1/sqrt (2) * [randn (1, nr_of_bits) en j * randn (1, nr_of_bits)] * sigma;. received_bits = h * transmit_bit + støy; estmtd_h = conj (h ); detected_bits = ((received_bits. * estmtd_h)> = 0) * 2-1; nr_of_errors = sum (ikke (detected_bits == transmit_bit)); BER (iSNR) = BER (iSNR) + nr_of_errors; slutten BER (iSNR) . = BER (iSNR) / iterasjoner / nr_of_bits;. slutten semilogy (snr_db, BER)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back