strømforsyning

S

saurav_sdpl

Guest
I et AC-DC SMPS strømforsyning er det nødvendig å knytte nøytrale til enten primær eller sekundær bakken bakken eller den kan holdes flytende.

Fordi i noe system jeg har sett nøytrale koblet til enten primære side bakken av SMPS eller sekundær side
og i noen tilfeller sin holdes åpen, særlig i små bytte saken.
Vennligst tydeliggjøre

Jeg forstår ikke spørsmålet.

(N) terminal designates one wire of the mains connection in contrast to phase
or live
(L) terminal.

I AC supply, utpeker nøytral
(N) terminalen en tråd av Nettilkobling i motsetning til fase
eller levende
(L) terminal.

or secondary ground
?

Men hva mener du egentlig med primær
eller sekundær bakken?SMPS i de fleste tilfeller skal gi en SELV eller PELV (sikkerhet henholdsvis beskyttet ekstra lav spenning) med trygge isolasjon.Så det kan ikke kobles til den primære.

?

Eller mener du den sekundære felles terminal med nøytral?in PELV or Class 1 supplies but must be isolated in SELV or Class 2.

Det kan være koblet til strømnettet beskyttende jord (PE) eller primære grunnen
i PELV eller Class 1 forsyninger, men må være isolert i SELV eller klasse 2.PC strømforsyning vanligvis er klasse 1 med sekundær felles koblet til PE, mest generelle formål SMPS er klasse 2 (isolert vanlig), det samme med de fleste bærbare forsyninger.

primære side GND i SMPS referes til GND potensial med hensyn til hvilke RAW DC etter at brua er målt.

Sekundær GND referes til lav makt side.for eksempel 5V wrt til videregående GND.

Nå vurderer saken i et utstyr hvor deres ikke er jorden som meter.

så denne nøytrale kan få eithet kortsluttet toprimary JORD eller sekundær GND eller kan det være flytende

Jeg håper mitt spørsmål er klar

saurav_sdpl skrev:

primære side GND i SMPS referes til GND potensial med hensyn til hvilke RAW DC etter at brua er målt.Sekundær GND referes til lav makt side.
for eksempel 5V wrt til videregående GND.Nå vurderer saken i et utstyr hvor deres ikke er jorden som meter.så denne nøytrale kan få eithet kortsluttet toprimary JORD eller sekundær GND eller kan det være flytendeJeg håper mitt spørsmål er klar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back