superhetrodyne transceiver

B

bor

Guest
Hei alle sammen .. ehmm noen som vet om superhetrodyne transceiver ..? trenger hjelp ...?

Hei For en rask gjennomgang om superheterodyne arkitektur titt på Razavi RF Mikroelektroniske bok (lastet i MCU). Hilsen

En superheterodyne mottaker utgangspunktet i bedrifter LNA og BPF filtrene til å utføre Båndvalg operasjon, Image Bortvisning drift og kanalvalg drift. Det også i bedrifter to stadier av downconversion blandebatteri dermed resulterer i navnet hetero (forskjellige) og dyne (mix). Superheterodyne mottakeren har overlegen bilde og tilstøtende kanal avvisning evner, med en tradeoff av høy effekt dissapation forhold til sin motpart til homodyne mottaker rgds

thanx deg veldig mye .. Haa .. Jeg er ny i denne elektroniske feltet ...

er det noen forskjellig mellom superhetrodyne transceiver og superhetrodyne mottaker ..?

kanskje u gutta vet om superhetrodyne transceiver for RFID-programmet

Transceiver prosesser og sender RF-signaler, mens mottaker catchs og prosesser RF-signaler, nesten i omvendt rekkefølge enn den første. Supeheterodine systemet er det samme i begge (fungerer på samme maner). Du kan lese en bok om RF elektronikk (som RF mikroelektronikk ved Razavi).

Superhetrodyne mottaker oversetter RF til såkalt IF ved første mikseren til å utføre filtrering og forsterkning. Så filteret på RF og IF er referert til som kanal Velg filter og Bilde avvise filter, bringe noe god ytelse. Deretter blir IF signal downconverted til baseband av andre mikseren. Sammenlign med den homodyne, har hetrodyne ingen DC offset problem, langt mindre flimmer støy påvirkning, men mer komplisert design og image problem. For bredbånds trådløs kommunikasjon, som ieee802.11a, både forskningen og næringen området alle pleier å bruke directconversion mottaker. Skål

begrepene kan fanges lett. TI søknaden notatet har detaljert beskrivelse. hvordan bestemme parameterverdien for hvert nivå er vanskelig. Jeg fant ingenting fra google, kan noen fortelle meg hvor jeg kan finne papirer? TAKK

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back