Supply skinner på Dobbeltsidig PCB

B

bimbla

Guest
Hei alle,

På en tosidig PCB bruker splitt supply, planlegger jeg å holde ve skinne på oversiden,-ve rail på undersiden og GND

på både toppen og bunnen.

Hvordan vil ytelsen i form av Parasitics av en slik styret være så mot en hvor ve,-ve og GND alle deler både

sporene.

Visninger velkommen.

bimbla.

Forutsatt at alle komponentene er på den ene siden av brettet, ville jeg velge å ha den nederste laget som et solid grunnplanet, med så få spor som mulig bryte opp området.

I min erfaring er det ofte vanskelig å tildele en nesten ubrutt grunnplanet på 2 sider PCB.Derfor har jeg ofte brukt én av to tilnærminger:

- På en ren digital board / digital områder, prøver å gjøre grunnstøtingen til et nettverk med så lite "hull" som mulig.Med andre ord koble JORD til GND når det er mulig.Å gi god avkastning banen til høy hastighet signaler loopen området mellom disse signalene og bakken bør være så liten som mulig.

- På analoge bord, separat høy amplitude kretser og følsomme kretser ved at den lokale grunnlag for hver av dem adskilt i stor grad, og interconnect grunnlag med tanke på hvor gound bærer høy / rask currrent og hvor et følsomt signal har sin referanse.Da interconnect slik at distrbing høy amplitude bakken strømmer ikke vil gå gjennom den sensitive deler "ground områder.

Og ikke glem omkjøringsvei kondensator tilbake - disse sløyfene er også kritisk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back