Surface Mount å veroboard

K

killerfrog

Guest
Hei alle sammen

Jeg er i 4. år av elektroteknikk (på fransk skole så beklager for meg dårlig engelsk) og det er min første gang på dette forumet.Jeg er hva du kan kalle en nybegynner med litt kunnskap!

Her er mitt problem.Jeg søker etter en strømforsyning for en robot vi bygger i et av våre kurs.Jeg trenger den for å kunne gi 2.5A som VOUT og 8,5 V (med veldig liten toleranse på det fordi det gir makt til en meget gammel onboard computer).Jeg har tenkt å bruke batterier (8 eller 10 AA på rundt 10 minutter av autonomi på den laveste prisen).Jeg dro til national.com på strømforsyningen design også og fikk dette skjemaet (se vedlegg)Jeg må si at jeg allerede har alle komponenter unntatt coil.Så jeg ønsker ikke å redesigne hele kretsen og kjøpe nytt alt.Jeg har 2 problemer:1ste: Jeg vet ikke hvor de skal få coil of 8.86uH (0,17 ohm) (jeg bor i Canada i Quebec by)
2st: Utvalget jeg har fått fra nasjonale halvledere (jeg har kjøpt det på hjemmesiden deres, og jeg har fått det i går fra Singapore!) Er en overflate montere.
Det er 16 pins and very very small!
Jeg trenger å kunne sette det på en veroboard.
Så jeg ønsker å finne en måte for det og også å vite om elektromagnetiske vil føre til et problem (brikken er laget for å kjøre fra 100kH til 500kH)Hvis noen kunne gi meg et tips eller hjelp, ville det være veldig fint!

Thx

PS Jeg er ikke sikker på om in English du bruker Veroboard som et ord, så jeg har blitt et eksempel for de som kanskje ikke vet hva jeg mener ...
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Ett alternativ er å forsiktig montere denne 16-pinners SMD LED på toppen av en 16-pinners DIL IC socket ..Se vedlagte bilde ..

Så langt 8.8ľH spole er opptatt, kan du bruke en del av en RF-Antena stang fra en gammel transistor radio, sår, si, 20 runder, og måler induktans ..
Dersom du ikke har en L-meter kan du bygge små LC-oscillator med vet C og beregn L fra frekvens i det frie svingninger ..ω ˛ = 1/LC ..

Hilsen,
IanP

IanP skrev:

Ett alternativ er å forsiktig montere denne 16-pinners SMD LED på toppen av en 16-pinners DIL IC socket ..
Se vedlagte bilde ..Så langt 8.8ľH spole er opptatt, kan du bruke en del av en RF-Antena stang fra en gammel transistor radio, sår, si, 20 runder, og måler induktans ..

Dersom du ikke har en L-meter kan du bygge små LC-oscillator med vet C og beregn L fra frekvens i det frie svingninger ..
ω ˛ = 1/LC ..Hilsen,

IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back