Svært høy precission COMPARATOR

T

Tom_Sawyer

Guest
Hei alle,

hva slags arkitekturer kan du foreslå å gjennomføre en høy precission komparator med en BiCMOS prosess.

Det er en non Latched komparator ..hvor jeg må ha en precission på 1,5% ...og jeg ønsker å unngå Auto-null-teknikk (spørsmålet om utforming tid) for offset erstatning ..

Når du bruker bipolar inndataenheter - hva om de ikke like base strøm når man innspill kommer fra resistiv skillevegger?

Trenger du hjelp ...

Med vennlig hilsen,

Tom

Kan du fortelle meg noen ord jeg ikke kan forstå klart.

> En precission på 1,5%
Betyr dette betyr at innspill overdrive spenning er 1,5% av full scal spenning?
I så fall er svaret "avhengig".Jeg mener, depands på hvor mange overdrive spenning.Hvis det er veldig små (dvs. flere mV) kan det hende du trenger litt korrigering teknikk.Hvis ikke, bare forsterke det.

> Jeg ønsker å unngå auto-null-teknikk (spørsmålet om utforming tid)
Beklager, dont Jeg forstår (spørsmål om design tid)?

> Når du bruker bipolar inndataenheter - hva om de ikke like base strøm når man innspill kommer fra resistiv skillevegger?
Effektene, antar jeg.Det vil endres inngangsspenning.du kanskje må vurdere dette og sjekk av simulering.

Jeg håper dette hjelper deg.

Angi minimum detectable inngangsspenningen i VOLTS ;-)

En rimelig minimum input offset uten auto-null teknikker handler om 1mV.Er det nok for deg?

Vel, takk for svar så langt.

Jeg vil gi en mer presis beskrivelse:

Jeg har til å utforme en "under spenning" og "Over Voltage" blokk for en tilbakestilling blokk.
Tilbakestillingen blokk for å oppdage under spenning eller over spenning må ha en presisjon på 1,5%.
Jeg skal operere med en 5 V forsyning.Signalet å bli oppdaget for over eller under spenning er 2.6V.Som referanse vil jeg få en trimmet 1% bandgap spenning på 2.39V.

Av denne grunn jeg trenger en veldig presis komparator ..

Jeg tenkte å bruke enten:

oa enkle komparator sammen med bilen null teknikk (høy design innsats også etter klokken generasjon)
o eller en komparator med en stor inngangsenheten å komme rundt offset-spenning.

Hva synes du om dette?

Med vennlig hilsen,

Tom

Jeg tror du prøver å overcomplicate denne oppgaven.
Dette kan oppnås ved hjelp av grunnleggende Comparators eksempel 311 med en god og stabil spenning reference source (ΔVref / ΔT <50ppm / ° C) som TL (KA) 431 ..

Fortsatt ikke kan ta deg ...Hvis du har et blokkdiagram, ville det være nyttig.

http://www.sdrforum.org/pages/sdr05/4.1% 20System% 20Implementation% 201/4.1-03% 20Anderson% 20et% 20al.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back