synkrone klokker

S

sertorius

Guest
Jeg ønsker å lage et sett av beacons for en robot å navigere fra.
bruker det samme prinsippet om sonar dele avstanden med beløpet av tid, sporingsbilder sende en ultrasonisk Pule noen få sekunder eller slik og på avstander over alle tilgjengelige GIFer roboten kan plassere sine koordinater på et pre laget kart som har beacons på det.

samtidig som en veldig nøyaktig klokke er ganske enkelt med krystall-oscillator's, hvor gjøre jeg synkronisere dem slik at de begge begynner å telle på samtidig?

ellers roboten vil begynne å telle tiden fra en fyrtårn en brøkdel av et sekund før varden starter sending.

Den eneste måten jeg kjenner til har en synkron klokke bruker en strømnettet AC som klokken, men roboten vil batteriets driftstid.

noen kunne hjelpe?

eller foreslå en bedre måte å gjøre det?

Du kan bruke en ny kommunikasjonskanal som er raskere, som radio eller lys eller wire.

Radio fra roboten til til beacons vil trolig være best.På den måten kan det be om en akustisk fikse når det trengs én.Wire mellom beacons kan også virke hvis beacons var alltid lagt ut i samme posisjoner.

takk, det gjorde jeg ikke tenke på det.

kan være litt arbeid å få de 2 kretser å overføre på nøyaktig samme tid, men det bør fungere.

Dette eBok er litt gamle (1996), men det ser ut som en mye moro:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=357312

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back