Synopsys VCS og Linux

A

as2447

Guest
Hei,

Jeg prøver å kjøre VCS under linux men får følgende melding når du prøver å lage en Verilog design:

-------------------------------------------------- ----------------------------------------
gcc-o .. / simv 5NrI_d.o 5NrIB_d.o nE5Z_1_d.o SIM_l.o / usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a / usr / CAD / vcs / linux / lib / libvcsnew.a-LDL-LC-LM-LDL
/ usr / CAD / vcs / linux / lib / libvcsnew.a (lib.o) (. teksten 0 xc0d50): In function `vcsd_user_crypt_filter ':
/ u/source/src/interfaces/flexlm.syn/v6.1-vcsd/i86_r6/../machind/lmappfil.c: 899: `sys_errlist 'er frarådet; bruke` strerror' eller `strerror_r" i stedet
/ usr / CAD / vcs / linux / lib / libvcsnew.a (lib.o) (. teksten 0 xc0d3a): / u/source/src/interfaces/flexlm.syn/v6.1-vcsd/i86_r6 / .. / machind / lmappfil.c: 899: `sys_nerr 'er frarådet; bruke` strerror' eller `strerror_r" i stedet
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. teksten 0 xa4b1): In function `vpCallVcdPlusFile ':
: Undefined reference to `__ctype_b '
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. teksten 0 x29158): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
: Undefined reference to `__ctype_toupper '
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. teksten 0 x291b5): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. teksten 0 x291d3): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
.
.
.
.
og så videre
-------------------------------------------------- ----------------------------------------

Vet noen hvordan man kan løse dette problemet?

Appreaciate din hjelp,
as2447

Jeg har sett de samme feilmeldingene før med Scirocco (2003,3) og har klart å fikse det.Jeg vil advare dere nå at det er ikke akkurat en ren fastsette og vil trolig være mislikt i et produksjonsmiljø, selv om det fungerer for deg.Jeg antar det samme fastsette kan fungere for VCS også, men jeg gir ingen garanti.

Dette problemet skjer fordi Synopsys krever glibc 2.2.Alle nyere Linux-distribusjoner bruker nyere glibc.

Måten å fikse det:
* Lag en sikkerhetskopi av .../vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a.Dette er veldig viktig!
* Last ned glibc 2.2 kilden og pakk det et sted
* Kompiler ctype.c (fra minnet jeg tror det er det det heter) for å få ctype.o
* Bruk 'ar' kommando fra binutils å pakke objektet filer fra libvirsim.a (denne filen er forskjellig fra den ene til patch for Scirocco).Du har nå en katalog med masse. O filer.
* Kopier ctype.o i denne katalogen.
* Bruk 'ar' kommando for å pakke objektet filer til libvirsim.a

Dette bare løser problemet med __ctype_ *.Den strerror / strerror_r meldingen vil fortsatt være der, men det er bare en advarsel, og stopper ikke Scirocco (og forhåpentligvis ikke VCS) fra arbeidslivet.

Håper dette hjelper,
Sph3r3

Takk for ideen.
Jeg har noen problemer med å gjennomføre det, though.

Først når jeg pakker ut libvirsim.a, er det bare én fil der: ivcspli7_1_0_1.o
andre, som er en inexprienced linux bruker, jeg vet ikke hvordan copile ctype.c selvstendig så jeg vil sette pris på om du kunne sende meg kompilert fil (ctype.o).

Takk igjen,
as2447

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back