Synplify advarsler: @ W: CL158 xxx Port er UBRUKT

B

buenos

Guest
hei

Jeg bruker Actel Libero med Synplify synthesizer, og jeg får merkelige advarsler:
Det sier xxx porten er ubrukt.Jeg har rundt 200-porter, og doesnt det som dette kanskje 5 porter.I koden min, jeg bruker dem innganger (gå å registrere biter, lesbart på en buss), men selv ikke den høna Synplify sier de er ubrukt.
Vellykket syntese av veien.Lagt etter 1 minutt:så, hvorfor er det?

Hvis disse registrene biter blir aldri brukt til noe, kan optimere fjerne hele logikken membran, inkludert port.Gå over koden din og sørg for at du faktisk bruker disse registrere biter.Ofte en skrivefeil kan forårsake disse problemene.

rb

Dette er asynkron signalene kommer til et register.registeret er tilgjengelig fra en buss.det er mange andre signaler går til samme register fra samme kilde, men de er ikke fjernet.
Eksempel: ethernet kontroller har 3 LED-utganger (LED <3:0>), alle 3 går til registeret.på synthesizeren sier LED <0> skriving er ubrukt.hele registeret er tilgjengelig for buss på samme tid.

Uten å se koden, dens virkelig vanskelig å si.Jeg har sett dette skje i fortiden da en skrivefeil har oppstått.

For eksempel i RTL, kan du ved et uhell inn "signal [2]" når du mener "signal [12]".Nå har du ikke ville ha signal [12] tilkoblet hvor som helst, og signal [2] kan tilkobles to ganger.Alle logikken fôre "signal [12]" signal vil bli fjernet.

Hvis koden ikke er for komplisert eller hierarkisk, legge det ut og kanskje vi kan hjelpe.

rb

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back