Syntaksfeil nær "når"

M

mo.khairy.mo

Guest
hei alle hva som er feilen i denne VHDL kode
Code:
 når (opcode = Addu) => I0: int_2s_add_sub PORT MAP (clk => clk, enable => '1 ', rst => RST, opa => OPA, OPB = > OPB, M => '0 ', OVF => flagg (5), OPC => OPC);
hvis jeg trenger å port kart enkelte komponenter avhenger forhold hvordan kan jeg gjøre det? takk på forhånd

bruk blokk uttalelse. avhengig av "bevoktet" tilstand oppdraget vil finne sted

Hei, Bruk generere setningen i stedet for når: G0: if (opcode = Addu) Generer I0: int_2s_add_sub PORT MAP (clk => clk, aktiver => '1 ', rst => RST, opa => OPA, OPB = > OPB, M => '0 ', OVF => flagg (5), OPC => OPC), slutt generere;

takk alle @ balavinayagam kunne u behage støtte meg med et eksempel ved devaene jeg prøver hva u foreslå og har jeg følgende feilmelding "generere tilstand er ikke konstant" hvordan kan jeg fikse det!

Hei, det er et problem. Generer Forutsetningen må være statiske, dvs det kan ikke inneholde signaler. Jeg ble glemt dette. Jeg vet ikke om du kan endre tilstanden slik at det blir statisk. Kanskje blokken forslaget vil fungere, men jeg har aldri brukt blokk uttalelser så jeg har ingen anelse. Suksess, devaene

Hei, kunne snill u forklare hva mener u do med statisk?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back