syntese

N

nikhilindia85

Guest
Jeg har et spørsmål til alle u guyz.in syntheis Hvordan kan jeg sette inn en drivende buffer i en kritisk sti for å redusere belastning eller fanout på nettet. kan det gjøres i logikken syntese ot det kan bare gjøres i fysisk design.plz svar

Kjære venn
Som jeg know.Synthesis bare konvertere RTL kode Gate nivå.Og hvordan sted og rute, setter buffer til alle IO, statiske tid ....er tilhører Tilbake end design (fysisk utforming)
Best når det gjelder

Hei nikhil,
Du kan sette inn buffere i kritiske banen på RTL-nivå også.
For at du må ha datablad av teknologien biblioteket som ur hjelp under syntese.Basert på timing, kan fanout parametere u velge buffere og instation dem i den kritiske stien.

Men i Synopsys DC u kan specfiy den kritiske stien optimalisering også, det vil steder automatisk buffer i at banen basert på timing og fanout begrensninger.

Håper dette er nyttig for, hvis u har spørsmål u kan be.
Takk og hilsen
satyakumar

@ satya
Jeg bruker tråkkfrekvensen RTL kompilator for synthesis.how kan jeg sette buffers.i har behov for teknologi lib datasheet.do jeg sette inn i netlist eller er det noen kommandoen tilgjengelig for den

Hei nikhil,
Jeg har ingen idé om RTL kompilator, i DC setter jeg buffere på RTL samt netlist nivå.Det gjør gjør ikke mye Différance, I synes det bør være samme med RTL kompilatoren også.Becoz tolkningen av koden vil være samme i begge tilfeller.

Takk og Regards
satyakumar

kanne u fortelle meg hvor gjøre u at DC plz.i ønsker å know.plz utdype dette

Jeg har har en question.i gjort gate nivå simulering på min netlist.i har syntetisert mitt design for 100MHz freq.it har blitt gjort uten violations.but wen jeg legge syntese simulering, mitt design var i ustand for 100mhz.some moduler var ikke i stand til å produsere outputs.it arbeider på 25 MHz only.wat snør det mean.wat burde jeg gjøre?

Hvis syntesen verktøyet ikke sette en buffer ...enten at du ikke trenger den eller begrensninger er galt.

Allikevel kan du skrive et enkelt skript som setter en buffer spesielt nettet hvis du vil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back