Synthesizer frekvens stabilitet

K

karote

Guest
Hei alle,

Har lang sikt frekvensen stabiliteten i en synthesizer avhenger helt av accyracy og stabilitet av PLL-referanse frekvens?Slik at løkken filteret design og VCO selv ikke innvirkning på den langsiktige stabiliteten (det antas at VCO vil møte tuning evner til enhver tid)

Long term frequency nøyaktighet (Ting spesifisert som PPM Offset) er, til første orden, helt bestemt av referanse oscillator.Hvis du bruker en brøk N synthesizer, kan DSM biters bredde nøyaktighet bidra med en fast frekvens utlignet.

Kortsiktig frekvens nøyaktighet (Phase Noise eller jitter) bestemmes av oscillator ytelse.

Dave
www.keystoneradio.com

karote skrev:

Hei alle,Har lang sikt frekvensen stabiliteten i en synthesizer avhenger helt av accyracy og stabilitet av PLL-referanse frekvens?
Slik at løkken filteret design og VCO selv ikke innvirkning på den langsiktige stabiliteten (det antas at VCO vil møte tuning evner til enhver tid)

Jeg er enig i at det viktigste skyldes Reference stabilitet.

En svært liten effekt på fasen drift av ut signalet, kan bli lagt ved en drift på den elektriske lengden av loopen.En temperatur endring produsere en lengde endres slik at en fase endring.
I min erfaring har jeg sett at svært liten effekt på en 32 GHz PLO.

Den slags effekt kan måles med en metode kalt "Allan Avvik"

I mange tilfeller i dag, det krystallklare frekvens referanse / - ppm drift er det samme som senderen frekvens drift i ppm.

I eldre konstruksjoner, som FSK systemer hvor modulasjon AC oppsummeres med PLL styresignal, så for enkelte datastrømmer du kan ha en tilsynelatende frekvens gå av for ønsket frekvens.Dette er hovedsakelig et problem hvis det ikke er Randomizer brukt i digitale data, eller hvis det er lange perioder av samme bit overført.

loop filter design defenitely effekt stabiliteten på synthesizeren.

faktisk det kontrollere stabilily faktor av synthesizer, båndbredde, settlingsime og ofcourse Dempingsfaktor

sløyfe båndbredde også innvirkning på produksjonen støy av synthesizer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back