syv segment

L

lijehy03

Guest
god dag!noen som kan hjelpe meg med designen min?mine design er å bruke en syv segment og vise bokstavene COMPUTER, akkurat nå jeg undersøke hvordan du bruker 74LS47 som en dekoder, men min problemområder er hva IC bør jeg bruke i orden for meg å ha en utgang brev at når du slår på krets vil det vise brevet COMPUTER og etter noen andre den vil falme litt etter litt før den vil vises dis og etter ca 3 sekunder vil det igjen synlig, og litt etter litt viser høyeste lys, og gjenta prosessen om og om igjen. .....kanne alle ettall behage hjelpe meg ...

Jeg er ikke sikker på hvordan har du tenkt å løse bokstaver som M og T med 7-segmanet display - kanskje du bør vurdere å si, 3 LED per segmant og bygge visning av diskret LED-lys ..

Uansett ville jeg ikke bruke 7447 dekodere på alle ..
I stedet ville jeg koble Anoder av segmants (eller dioder) som du trenger for å belyse gjennom gjeldende begrense motstandene til tilbud og katode til en NPN transistor strøm ..
Dette transistor kan være drevet av en liten mikrokontroller og for å oppnå den dempende effekten du kan gjennomføre PWM (Pulse Width Modulation) prosedyre ..

Hilsen,
IanP

Kan du poste krets, kan jeg hjelpe deg

men ...

Im meget sikker, kan du ikke vise alle bokstaver med en 7-segment disp.
Jeg anbefaler deg å bruke en matrise LCD (Det er også billig selv)

Bruke 74LS47 som en dekoder, dugelig du bare vise numeriske heksadesimale siffer (dvs. fra 0 til 9 og ABCDE og F bokstaver).Du kan ikke vise bokstaven M (eller m) med syv segmenter skjermer.Bokstaven T som kan gjøres for å aktivere segmenter d, e, f og g (en "t"), men det ikke løser problemet.Det er en slags LED-display med 16 eller 20 (jeg er ikke sikker) segmenter (en firkant med et kors og x inni) som passer for deg.Jo bedre mulighet til å dekode det ved hjelp av en mikrokontroller.

Du kan også bruke 5x7 punktmatrise LED display.Akkurat som et alternativ.

om dimming del, en enkel direkte måte å gjøre er å kontrollere de aktuelle passerer gjennom ledet eller hva som helst av flere transistorer.la oss si 10mA vil gjøre ledede lyse nok.Deretter kan du velge 10 transistorer til kilden gjeldende.når alle transistorer er på, er det på beste.når en transistor er slått på, ledet er minst lyse.

merker at menneskelige øyne bedømme den lyseste av LED er ikke slankere.slik at du kan gjøre transistorene kilden ulike aktuelle.prøve den ut.det blir gøy.

hilsen
GD

Hei der,

Først trenger du alfanumeriske viser at 14 segmenter.

å vise datamaskinen trenger du 8 slike viser hvert viser et brev.

deretter for hvert tegns display, finne ut hvilke segements må være slått på.

hardwire alle segmenter (på) med hver har en serie motstand, koble til andre felles terminal til en transistor.Deretter kontroll transistor med en trekantet bølge for å få deg nødvendige effekt.

big Aussie

Hvis du vil snu vise bokstavene permanent sin bedre og billigere å bruke individuelle lysdioder arrangert som hva bokstaven du ønsker.Power alle gjennom riktig dropper motstander og drive dem fra transistorer buffere.
Du kan HV en flip-flop (eller 555 timer) for å drive transistorer for å få den effekten du ønsker.

http://booksbybibin.14.forumer.com/viewtopic.php?t=45

Bibin John
www.bibinjohn.tk

Min tanke om det svinnende problemet er kanskje du kan øke kjøringen evne til LED.

For eksempel, kanskje du kan bruke buffer ic for å gjøre dette.

Håper det kan hjelpe deg ...

Hvis jeg er galt, må du korrigere meg ...

avblomstring oppstår på grunn av variasjoner i strømforsyningen.Bruk en god strømforsyning som SMPS
http://www.geocities.com/njbibin/robo7b.htmlse buffer også kreve en strømforsyning og forsterkning er bare aktuell forsterkning og alt avhenger av de viktigste forsyningsspenningenBibin John
www.bibinjohn.tk

Jeg tror du trenger ikke å bruke en dekoder lenger.Hver skjerm representerer bare én bokstav i ordet COMPUTER så det er ikke behov for dekoder bare skjevhet tilsvarende LED av skjermen riktig.Med mindre u vil bruke mer enn ett tegn for hver skjerm så thatz tid til å bruke dekoder.Som for eksempel hvis du vil gjøre ordet datamaskinen en loop eller roterende streng.

For effekter, hvis det er mulig foreta en sinusformet strømforsyning m / svært lav frequecy vil gjøre.løpet av første halvår syklus som spenningen på forsyning øker vil det komme et punkt om at LED vil på, men m / svakt lys, men klarere n klarere som spenningen også increases.Then vil det matte igjen som spenningen synker.i 2. halv syklus eller negativ syklus på LED vil reversere skjevhet slik at de vil forbli OFF.Den off avhenger hvor lenge neg. syklusen er pluss tiden på pos syklus når LED slått AV.

Dette er jz min mening behage noen korrigere meg hvis Im wrong .....

For fading effekt: varierer gjeldende til de 7 sek ved varierende motstand i banen.Du kan bruke en digital potten eller bare hvis ur med en mikro bruke en port for å velge / deselct forskjellige motstander.Hope u fikk min idé.

Hei,
Du kan prøve føljetong tilkobles 8-sifrede førte driver med PWM som kan brukes for å kontrollere brigtness.

Besøk nettsiden til
http://www.austriamicrosystems.com/03products/products_detail/AS1100/description_AS1100.htm

eller mer på deres produkter siden

Håper dette hjelper

Nishal

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back