TCL eller perl

P

pratap_v

Guest
Hi everyone
Iam bare en ferskere i VLSI Physical Design feltet.Jeg vil gjerne kjent med verktøyet kommandoer.Som en ferskere som man trenger jeg å starte enten Tcl eller Perl.Og kan du også gi meg beskjed som er mer viktig for en backend design ingeniør.
Takk u

Det meste av verktøy er bygget på TCL.May være u lære TCL

Du skal bygge et script med TCL, deretter din analyse resultat med Perl.

Du bør definitivt lære begge deler, er TCL nødvendige for å kjøre verktøy, men perl (eller noe lignende kraftig på teksten behandling) er svært nyttig i påskynde mange tekst analyse og bearbeiding oppgaver.

De fleste EDA verktøy har innebygde TCL for skripting så du må lære minst det.

Men mange tror at Perl er kraftigere i tekst behandling og manipulere tekstfiler.Så det er ikke uvanlig å se Perl-skript for manipulering av netlists, begrensninger, SDF, spefs og andre relevante tekstfiler

Lær begge vil det være en fordel, coaching sentrum er i Ameerpet, Hyderabad.

HI,
Jeg tror også at lærer TCL først.Så langt jeg vet perl er også mye brukt i backend.Så du trenger å vite det.

Begge språkene er enkle.JEG dont overveie du må gå for noe opplæring.

ha det,
Ram

Hei Alle,

Du trenger er å lære both.since hvis u vil bruke skript inne i verktøyet TCL er mer powerfull.but hvis du vil er å bruke script utenfor verktøy som automationa og alle u nød er å bruke perl.and perl er veldig enkelt.

hilsen,
ramesh.s

TCL vil være mer nyttig i automatisering som de fleste av EDA-verktøy i dag støtte TCL.

TCL betyr verktøyet kommando språket, som er mer generelle enn perl i EDA verktøy.
pratap_v skrev:

Hi everyone

Iam bare en ferskere i VLSI Physical Design feltet.
Jeg vil gjerne kjent med verktøyet kommandoer.
Som en ferskere som man trenger jeg å starte enten Tcl eller Perl.
Og kan du også gi meg beskjed som er mer viktig for en backend design ingeniør.

Takk u

Lær i følgende rekkefølge:

1.Unix-kommandoer
2.Shell-skripting
3.TCL
4.Perl

hai fyrene jeg er i synplicity .. bare blitt
De fortalte meg at de vil forklare TCL og shell scripting ..
jeg helt enig med denne bestillingen .. sitt gode

Begge er rundt 100 ganger bedre enn shell programmering, begge er tolket språk, er perl faktisk mindre av tolk enn TCL er.

Jeg har studert i noen doc's at "perl-koden vil i gjennomsnitt være ca 10x raskere enn TCL koden. Det er fordi TCL er en ren tolk, mens perl er en demicompiler, det er, viser det målet sitt program til et mellomledd form og enn utfører som ved hjelp av tolk "

TCL lagrer ikke sine data eller kode i indre form, noe som betyr at det er å re-analysere det igjen og igjen.

Det er mer informasjon om dette i forskjellige emner i EDA bord.Men alle de ovenfor er relatert som her vårt formål er å bruke grunnleggende TCL / perl å skrive noen skript (for å automatisere) som gjør vårt arbeid enklere.Begge er bra for vår type arbeid.

Takk & Hensyn

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back