TCL hjelp trengs ... Haster!

• Thread starter Sumitha Sudhakaran
  • Start date
S

Sumitha Sudhakaran

Guest
Anta at jeg har en TCL filen skal kjøres, sier test.tcl .. og jeg ønsker å spesifisere filen som skal testes, sier test.tcl file1. wha gjør jeg for å trekke "fil1" fra kommandolinjen og utføre testen på fil .. Jeg trenger en tcl kommando, som hjelper trekke argumentet fra kommandolinjen ..

Anta at jeg har en TCL filen skal kjøres, sier test.tcl .. og jeg ønsker å spesifisere filen som skal testes, sier test.tcl file1. wha gjør jeg for å trekke "fil1" fra kommandolinjen og utføre testen på fil .. Jeg trenger en tcl kommando, som hjelper trekke argumentet fra kommandolinjen ..
Alle Tcl script har tilgang til tre forhåndsdefinerte variabler. $ Argc - antall elementer av argumenter som sendes til et skript. $ Argv - liste over argumenter. $ Argv0 - navnet på skriptet.
Code:
 setter "Script Navn er" setter [Lindex $ argv0] setter "andre argumentet er" setter [Lindex $ argv 0] setter "tredje argumentet er" setter [Lindex $ argv 1]
F.eks.
Code:
 tclsh argtest.tcl myarg1 myarg2
utgang Script navn er argtest.tcl andre Argument er myarg1 tredje argumentet er myarg2

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back