Teflon skive ...

T

tanuki

Guest
Jeg
har sprekker åpne en død DSS-LNBF å studere.

Hva skiller en "skive" av Teflon (eller andre dielectric) i feed horn sirkulær waveguide konvertere sirkulær polarisasjon til lineær?

Konseptet er lettere å forstå enn forklare med teksten.
Jeg
skal prøve.
1) The ensemble av radiatiatin Bølgeenergi er alltid summen av to "ortogonale" polariseringen.Vi kan tale for H & V eller LHCP & RHCP.
2) A polarizer er gjensidige enheten.Hvis lei av Circular deretter en lineær komme ut og omvendt.
3) En sirkulær polarisasjon er vectorial summen av to lineære en.For eksempel bare legge til V med H forsinket med 90 °.
4) Mange praktiske modi eksisterer for å gjøre dette.The dielectric steinhelle, siden er tregere enn luft, vil forsinke lineær polarisasjon som strømmer inn i det (for eksempel V)
er ortogonal en (for eksempel H) ikke flyt i skive, så vil det ikke være noe forsinket.Så ved utgangen Du har en sirkulær polarisasjon.
5), gjelder punkt 2) så hvis du feed med en sirkulær polarisasjon,
vil du ha en lineær en som er det du ønsker.
6) Klart det fungerer i en limitated båndbredde, tipically 10 til 20%.
7) avhengig av hva du ønsker, kan du samle bare en polarisering eller begge deler, i det siste tilfellet trenger du et OMT etter polarizator.

Takk for svar.

Ah ...så dielectric steinhelle må utsette vinkelrett komponent av en 1 / 4 bølge lengde (ideell).

Som sirkulære bølgen reiser langs slabbed bølge lede polarisasjon blir elliptisk inntil gradvis, på et tidspunkt, er det lineære.Brikken klok tilsvarende lys i en birefringent media.

Den skive har dovetailed ender.Er dette en tapered impedans målrettet?

Det er ingen OMT struktur (som jeg) at waveguide (D = 15.82mm) fortsetter 8.4 mm forbi sonder (slutten er et metall cap ...
dvs. shorted slutten).

Jeg har lagt merke til at sirkulær polarisasjon sonder (R / L) er på
45 og -45 graders vinkler på plate, mens den lineære sonder (H / V) er 0 og 90 grader.

Jeg
er forvirret av / - 45 grader sonde vinkler.Kan du hjelpe meg?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

/ - 45 grader ....Naturligvis
er det vektoren summen av de resulterende fase justeres bølger.

Takk igjen.

tanuki wrote:

Takk for svar.Ah ...
så dielectric steinhelle må utsette vinkelrett komponent av en 1 / 4 bølge lengde (ideell).Som sirkulære bølgen reiser langs slabbed bølge lede polarisasjon blir elliptisk inntil gradvis, på et tidspunkt, er det lineære.
Brikken klok tilsvarende lys i en birefringent media.Den skive har dovetailed ender.
Er dette en tapered impedans målrettet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back