termisk via og powerpad

B

buenos

Guest
hei fyrene,

der du satte den termiske vias for en spredendedesign IC med kraft pad?
er det virkelig vanskelig grunner til å gjøre det på en spesiell måte?

Jeg ville satt under kraften puten, men mine kolleger i min nye jobb sier vi ikke gjør det sånn her ".Jeg vet at tinn flyter og så videre, men avkjøling er viktigere.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg har alltid sette det som i A under puten i midten av PADDLE og aldri hatt problem.

Hensikten er ikke bare kjøling, men riktig tilkobling til PWR flyet.
Noen ganger datablader har info om Drill størrelsen vias men hvis ikke du kan bruke 12 til 15 Mil bore hull.
Fortell din kollega at det er anbefalt av produsenten for montering butikker vet hvordan de skal håndtere dette.

Hilsen,

M

Du vil huske at vi nylig hadde en diskusjon om via telting.Jeg nevnte Amkor programmet oppmerksom på at hovedsak drøfter ulike måter å utføre "A"-varianten. Http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=270664

Hvis små (0,01 "- 0.012") åpner vias er akseptabel, er de mest enkle løsningen.De er mest effektive, dersom mer enn ett plan er tilgjengelig for å transportere varmen.Hvis den termiske vias er koblet til en enkelt plan bare Varmemotstanden med varianten "B" er ikke mye høyere, så det kan brukes også.Men variant "A" kan være nødvendig også føre til at det ikke er rom rundt varmeplate.

thanx.

Jeg snakket med en av vår produksjon (SMT / lodding / montering) ingeniører, sa han at jeg kunne bruke 0.15mm ferdig hullet vias under pads, vithout telting / plugging dem.(Jeg liker det fordi disse små hullene har mer kobber i dem) Det appnotes hva jeg fant, alle av dem nevner 0.3mm-0.33mm via hull med 1mm-1.3mm pitch.

alle våre kommunikasjonstjenester, har mer enn 1 JORD flyet.

Jeg tror også at dette er den optimale teknikken (dersom ikke benytter plugget og kobberbelagt vias).En forsamling hus har holdt meg fra å bruke det med chip skala pakker for en kunde.De fryktet solder shorts når delene er sagged av loddetinnet wicking.

Jeg lurer på hvis saken ble stadig observert med 0,15 mm (6 mils) vias?Hvis ja, er en mulig løsning i å bruke enda mindre via øvelser med effektivt null ferdig diameter.De kan brukes selv på BGA pads uten plugging.Men de er begrenset til tynne underlag på grunn av det maksimale bore størrelsesforhold.

Metode A er bedre.Jeg har aldri hatt et problem med loddetinn selv med større hull ,3 -. 35 mm.Hvis noe kan du alltid telt på vias.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back