Terrible bondwire effekt.

W

wccheng

Guest
Dear all,

Jeg utformer en LNA.For det første vet jeg ikke lagt til noen bondwire effekt (1nH i serie med 1ohm å late som en bondwire) på hver blokk til simuleringen.Etterpå la jeg bondwire modellen på hver blokk og gjøre simuleringen igjen.Jeg syntes at NF er 3dB høyere sammenlignet med LNA uten bondwire modell.Det er forferdelig.Jeg har søkt hver bondwire modell.Jeg syntes stort bidrag til NF er bondwire koble mellom bunnen gjeldende kilde (kjerne differensial LNA) av transistoren kilde og grunn.Egentlig kunne hvordan jeg kan løse dette problemet?Jeg har forsøkt å bruke to puter for å senke bondwire's induktans verdi.Det er imidlertid ikke det.
En annen interessant ting er at LNA er likt i annonser og Cadence.Jeg har lagt alle bondwire effekt i begge plattform.Vil imidlertid Cadence gi wrose resultat.

Takk

wccheng

I simuleringen din må du inkludere bindingen ledningen modellen når du kjører Støytall optimalisering, og re-tune alle innspill kampen komponenter.
Synes at induktans (og kapasitans i bakken) av obligasjonsporteføljen ledningen er i endring Gamma optimale punktet hvor du får den laveste Noise Figure.

Jepp, er Støytall svært avhengig av bakken obligasjonslån wire induktans!Det har å gjøre med positive tilbakemeldinger på bakken reactace til inngang.Keep it small - massevis av Bond ledninger som er korte.En flip chip kanskje fornuftig!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back