test klokken kravet - tørrfilmtykkelse kompilator

Q

qjlsy

Guest
Synopsys dokument sa

For kant-sensitive skanning skift stil i blandede faser design (posedge og negedge sensitive register co-eksisterende),

"For en positiv puls, stigende-kanten-utløst filp-flopp må være klokket første; for negativ puls, stigende-kanten-utløst flip-flop må være klokket først.

Hvorfor skal denne regelen være oppfylt?Og hva bør gjøres for å sikre denne regelen?

Thanks a lot!

Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig, er du beskriver krav til miksing posedge og negedge flip-flops i samme skanningen kjeden.Måten ATPG fungerer, er det hevder en skanning inngang, på den pulsene skanningen klokken.Så hvis skanningen klokken er en positiv puls (0 -> 1 -> 0), stigende kanten skjer før fallende kant.I dette tilfellet må du posedge flip-flops til å være på slutten av skanningen kjeden, og negedge på hodet av kjettingen som dette:

Scan-in -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> scan-out

Hvis du vil snu rekkefølgen (posedge før negedge), vil du finne at grensen, vil den siste posedge og den første negedge flip-flops dager inntil har samme skiftet i verdi.

Gi meg beskjed hvis dette er ikke klart.Jeg kan forklare det videre hvis du vil.

Hei, dr_dft, Jeg trenger deg mer.

-------------------------------------------------- --------------------------------------------
Scan-in -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> scan-out

Hvis du vil snu rekkefølgen (posedge før negedge), vil du finne at grensen, vil den siste posedge og den første negedge flip-flops dager inntil har samme skiftet i verdi.
-------------------------------------------------- --------------------------------------------

1.Ikke på NFFs 'posisjoner og PFFs posisjoner bestemme av kretsens funksjon?NFFs og PFFs er bare utskifting av ikke-scanable registre i kretsen.Så kan vi endre banen fra input pin to output pin?

Hvorvidt kan skanne banen ikke følger opprinnelige funksjonelle banen?Så hva bør gjøre i tørrfilmtykkelse syntese slik at skanningen kjeden kan oppfylle våre unntak, for eksempel, skann-i -> NFF1 -> NFF2 -> ...-> NFFn -> PFF1 -> PFF2 -> ..-> PFFm -> scan-out

2.Ja, for en positiv puls, PFFs første så NFFs sist, vil denne sekvensen får samme skift i verdi hvis det ikke finnes andre kam logikken skyer mellom disse 2 flip-flops.

Men det kan være ok.Det er hva jeg vil.

En pluse, 2 registre har samme inngang.Hvis ingen clock skew forekomme, og timingen er ok, hvorfor ikke?Output også kan måles og sammenlignes med forventet verdi.

Hvis det er kammen logikken skyer i midten, 2 flip-flops kan også annen verdi shift i.

Alt i alt tror jeg det spiller ingen rolle for å ta noen form for flip-flop sekvens.For testing formål.

Kan du gi meg mer hjelp?Thanks a lot!

qjlsy,

Jeg trenger å trekke flere tall å forklare dette.Gi meg litt tid til å gjøre dette før jeg kommer tilbake til deg.

qjlsy skrev:1.
Ikke på NFFs 'posisjoner og PFFs posisjoner bestemme av kretsens funksjon?
NFFs og PFFs er bare utskifting av ikke-scanable registre i kretsen.
Så kan vi endre banen fra input pin to output pin?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back