Teste en transistor med et Ohm meter

W

Walters

Guest
Hvordan tester jeg en transistor med et ohm meter med ohm?

Ved å bruke ohms Hvordan kan jeg vite hvilke som er base, kollektor, emitter
av ohms lesing?

Hvordan kan jeg vite om transistor er NPN eller PNP av ohms opplesninger?

Hva bør basen og samle ohm lesing være?
Hva bør basen og emitter ohm lesing være?
Hva bør kollektor og emitter ohm lesing være?

Så hvis jeg bytter sonden fører til endre referansen det endrer ohm målingene den andre veienLagt etter 7 minutter:Testingen av en transistor med et Ohm meter forteller dette oss at transistoren er "drive" fordi vi måler hver terminal i ohm stedet for å ha et spenningsfall over den?

Noen meter sende ut en spenning jeg tror til transitor å sikre at veikryssene har ,7 dråpe eller så, men måler en transitor ved ohm er at testing den hvis den utfører?

Først av alt, hvis OHMMETER test spenningen er under ≈ 650mV (for silikon, og ≈ 300mV for Germanium), så langt som transistorer 'testing er bekymret - det er unyttig ..

Quote:

Før testing av en ukjent enhet, er det best å bekrefte og etiketten føre polariteten (av spenning forutsatt i motstand eller diode testmodus) av måleren din enten det er en analog eller digital VOM DMM bruker en kjent god diode (f.eks 1N4007 likeretter eller 1N4148 signal diode) som beskrevet nedenfor.
Dette vil også vise deg hva du kan forvente for en lesning av en fremskutt partisk veikryss.
Hvis du venter noen Germanium enheter, bør du gjøre dette med en Ge diode også (f.eks 1N34).

Ja men hvis u kjøper en haug med transistor selv tho beta gevinst u må tiltaket vil være det samme krysset til krysset
i ohm er alle forskjellige fra base til emitter, base til kollektor, emitter til solfangeren og hvis u bytte sonder rundt u bli
andre ohm opplesninger også endrer referanse I guess

fordi på en jobb jeg hadde måtte jeg teste en samling av transistorer gevinster fra en transistor betatesten og sette dem alle i ulike
bokser og så jeg hadde en spesiell boks som testet kryss til kryss i ohm fordi de leser alle forskjellige avlesninger
på grunn av doping prosesser det forandrer ohm fra veikryss til veikryss

IanP skrev:

Først av alt, hvis OHMMETER test spenningen er under ≈ 650mV (for silikon, og ≈ 300mV for Germanium), så langt som transistorer 'testing er bekymret - det er unyttig ..

med den gamle analoge ohmmeters hvordan kan u teste en transistorer veikryss til veikryss i ohm og kjenner sitt gode please?

I all tid i diskusjonen, kan du ha bygget en enkel tester og lært mer.

Walters skrev:

med den gamle analoge ohmmeters hvordan kan u teste en transistorer veikryss til veikryss i ohm og kjenner sitt gode please?

Walters,

PNP vs NPN

Måten du fortelle forskjellen mellom de to er av den dødes du ser i drift Mens du måler.

En OHMMETER er faktisk en positiv DC forsyning, som et batteri.Du måler (sende strøm gjennom enheten under test) ved connectng det fører til enheten.

En diode er anoden og katoden kan determned av motstand leser du får når du kobler den positive (rød) fører til den ene siden og den negative (svart) fører til den andre.Hvis du får en lav R lesing, har du videresender partiske i dioden.Derfor må du ha rød til anoden.Hvis du får en høy R (relativt til fører omvendt), så dine positive (rødt) leder er på katoden.

(Må huske at ovenstående er korrekt bare hvis du har de røde ledelsen i den positive hull på måleren og den svarte benektende.)

Nå på samme måte som du målte diode er den samme som du gjør for transistor, enten PNP eller NPN.

En diode ser ut som

------ PN -----

En forward partisk diode ser ut

positive ---- PN ------ negative

En NPN transistor ser ut

----- N --- P ---- N ----

Nå, om å fortelle forskjellen mellom solfangeren og emitter.Hva jeg vil anbefale er denne:

For en 2n3904, en NPN Bi-Polar Junction Transistor, i en TIL-92-pakke, med den flate delen mot deg, har du

EBC

Ved hjelp av denne transistoren (en svært vanlig enhet for øvrig), måle den for deg selv og se om du kan fortelle forskjellen mellom diodene.(Gjør det med flere 2n3904 er slik at sammenligningen.)

Det 2n3904's komplement (motsatt, eller PNP) er 2n3906, og den har samme pinout.

Bare spør hvis du trenger mer hjelp.(... forutsatt at jeg har tid)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back