Testing: med eller uten pakke?

F

faizalism

Guest
Hei,

Jeg er designer 8 GB / s klokke Data Recovery krets som drives på 4GHz klokke.Så er jeg skremme dersom pakken vil ødelegge VCO klokken.Kanskje du kan gi pakken modell for simulering?

Kanskje jeg vet, hvilken som er å foretrekke, testing med eller uten pakke?Hvis pakken er den, hvilken type pakke?Kan jeg bruke QFN?

For wafer sonden, hva er sonden last?Jeg trenger også å legge til i simulering min

Takk
Sist endret av faizalism 23. mai 2008 8:28, endret 1 gang totalt

Hvis du mener ved å teste simulering - ja.Men du bør få pakket ut verdier for ditt spesielle tilfelle.Den RLC verdiene avhenger for eksempel på dør størrelse, pad sted, leadframe, flagg størrelse etc så i tilfelle det ville være lurt å få riktige data.
Hvis du er ok med falske tall du kan bruke L = 0.5nH, R = 10mOhm, C = 1pF

Ok.

Teddy, hvis du utformer 4GHz programmet, hvilken er din måling gunst, med pakken eller uten pakke?Og hvorfor?

Vil bare vite din mening, om hvordan å håndtere høy hastighet design.

Takk,

Testing i bly ramme stadium eller uten pakken er en svært høy risiko avgjørelse.Høy freq pakke skal ha den mest effektive bonding som BGA eller CSL (Chip Scale Package).

Nå, testing for rygg sluttproduktet bør gjøres etter at emballasjen, ellers ... hvorfor er du designer så hvis det er ikke for emballasje og forbruker bruk?

Den wafer sonden er avhengig av hvilken type probe bruker du, er det pogo pin eller hva ... Jeg forstår ikke helt wafer testing.

rikie_rizza skrev:

Testing i bly ramme stadium eller uten pakken er en svært høy risiko avgjørelse.
Høy freq pakke skal ha den mest effektive bonding som BGA eller CSL (Chip Scale Package).Nå, testing for rygg sluttproduktet bør gjøres etter at emballasjen, ellers ... hvorfor er du designer så hvis det er ikke for emballasje og forbruker bruk?Den wafer sonden er avhengig av hvilken type probe bruker du, er det pogo pin eller hva ... Jeg forstår ikke helt wafer testing.

faizalism skrev:

Hei,Jeg er designer 8 GB / s klokke Data Recovery krets som drives på 4GHz klokke.
Så er jeg skremme dersom pakken vil ødelegge VCO klokken.
Kanskje du kan gi pakken modell for simulering?Kanskje jeg vet, hvilken som er å foretrekke, testing med eller uten pakke?
Hvis pakken er den, hvilken type pakke?
Kan jeg bruke QFN?For wafer sonden, hva er sonden last?
Jeg trenger også å legge til i simulering minTakk

Ow ok, nå forstår jeg.
Du trenger ikke å forme din chip dersom det er bare for forskningsformål.Så, i dette tilfellet virkelig trenger du en skive testing skala ... siden montering ikke er mulig.

Husk at die nivået testing er svært utsatt for klimaendringer ... særlig for høy hastighet enhet.

Jeg håper det selskapet som sponsor for dette prosjektet villig til å gi sine skikkelig testutstyr, siden fra det jeg vet, teste oppsettet er wafer super vanskelig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back