Thermal imaging inspeksjon

E

echo47

Guest
Har noen prøvd å bruke en firefighter stil termisk kamera for å undersøke PC-styrene eller utstyr chassis for uventet varm eller kald flekker?Eventuelle erfaringer eller råd?

Industrial termiske kameraer vanligvis koster rundt $ 20.000 USD.For dyrt for meg.Men CairnsIRIS en brukt god stand 2 slukningsarbeid imager selger for under $ 2000.At jeg har råd!Noen sa at det har 0,5 graders varme oppløsning.Jeg vet ikke hvor skarpt bildet er, eller hvor nær den kan fokusere, eller andre ulemper.

De CairnsIRIS kameraene er normale B / W kameraer med IR filter fjernet så sitt toppnivå på følsomheten er infrarød.
De vanligvis vil produsere mellom 350-400 TV linjer.
Bildet vises i grått skala og de vil bli gode nok på å finne objektet i miljøet som for eksempel brann.
Men jeg er ganske sikker på at de vil være helt ubrukelig i termisk kamera, spesielt hvis du ønsker å beregne / måle nøyaktig temperatur.I dette tilfellet kan du ikke bruke autoiris lemses og AGC (Automatic Gain Control).Hva du bruker er optisk (glass) objektivet for å justere fokus og resten er gjort av dataprogramvare etter at bildet er tatt og digitalisert.

Nå kan du gjøre det mye billigere enn $ 2000.Bye enhver rimelig B & W kameraet (Panasonic har godt utvalg av dårlige lysforhold kameraer 0.002lux /-), prisen vil ligge rundt $ 300) med CS eller C mount Lens.Velg 2,5-4mm (vidvinkel eller fisheye) linse og fjerne denne "blåaktig" IR filter fra kameraet.
I mørket vil du kunne "se" og hva du vil se vil være "termiske bilde" av scenen.

Nope!Den CairnsIRIS bruker en 100x100 ukjølt keramisk pyroelectric focal plane array, en germanium linse, og oppdager 8-14 mikron stråling.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back