Tidtaker PROBLEM

T

timerc

Guest
Når jeg sette UART, jeg bruker en Tidtaker å sette baudhastighet.
Hvis jeg kan bruke som Timer igjen senere koder?
Tusen takk!

kan du gjøre seriell kommunikasjon med bit-bang rutiner hvis du trenger å frigjøre tidtakeren.

I bit-bang rutiner, hvordan kan jeg sette baudhastighet?

Se Application Note 446 [AN446] på:

http://www.c51.de/c51.de/Dateien/Liste.php?Edit=0&Block=50&HerstID=2&Spr=DE&UIN =
hvor en programvare duplex UART er omtalt i detaljer ..

Rgds,
IanP

i 8951 er det to tidtakere kan du bruke en for baudhastighet generasjon og den andre for formålet.Hvis du trenger en mer tidtaker deretter kan du bruke 8952 som har tre tidtakere.
for sending / mottak mye data jeg vil ikke anbefale bit banging som det mye av prosessorer tid, sjekk denne linken på bit banging
http://www.dnatechindia.com/index.php/Tutorials/8051-Tutorial/Bit-Banging.html

Hei,
Jeg føler meg hvis UART funksjon og den andre funksjonen krever tidtakeren kan tid multiplexed, jeg føler at du kan bruke samme tidtaker både ved å ringe Tidtaker init for hvert tilfelle før ringer de respektive funksjon.

Hilsen,
Laktronics

Selv om det neppe, i noen sjeldne programmer kan det være levedyktig å bruke tidsur som tjener som en baudrate generator også som tidtaker, bare aktiverer sin avbruddsordrelinje (og redusere de fleste av de avbryter en mer djnz SlowDownCounter, xxx, xxx: reti); Selv om baudrate er noe raskere enn si 2400 Bauds, den ytelsesstraff forbundet med å gjøre dette ville være skadelig.

Også noen programmer kan innkvartere UART i modus 2, der baudrate genereres uten tidtaker, direkte fra oscillator.En relativt treg krystall er behov for dette, og en motpart i stand til å kommunisere i 9-biters format (for eksempel 8-bits og paritet, eller 8 bit og 2 stopbits).

Den mest levedyktige alternativet er, som sagt ovenfor, ved hjelp av en'52 med T2, eller hvis flere tidtakere trengte et derivat (for eksempel enkelte medlem av "RD2 sub-familien) med PCA enhet.

JW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back