til Jian (den svært viktige) - PIFA antenne

J

Jayanthis

Guest
hai sir,
jeg er Jayanthis.I PIFA antenne reg. simulering resultatene jeg får 3 dB peak gevinst i 3-dimensjonal stråling mønster.kl theta = 45DEG i azumithal flyet jeg får 3db paek gevinst, men på theta = 0deg får jeg-10dB.
mens du tar målinger hvor å vise min topp gevinsten er 3dB, becoz
mens du tar målinger de vurderer bare theta = 0deg, hvordan måle min topp gevinst på theta = 45DEG

med takk
Jayanthis

Hei, Jayanthis:

Det finnes flere måter:

1.Du kan rotere mønsteret av enkelte vinkler på IE3D.Etter rotasjoner, kan du måle peak på theta = 0.

2.Du kan vise 2D mønstre på grafer.Deretter kan du definere 2 markører på 3 dB vinkler på grafene.PATTERNVIEW lar deg calcualte forskjellen mellom de 2 markører.

Hilsen.

hei sir
i en av yhe IEEE papir gevinsten ved phi = 0deg er-2dbi og gevinst ved phi = 40deg er 2dbi som er toppen gevinsten er 2dbi på phi = 40deg.I IE3d jeg vite hvor å se maks gevinst på phi = 40deg men når du tar målingen etter fabrikere antennen
hvordan å teste den gevinst på phi = 40deg. ber ex [plain meg
med hilsen

Hei, Jayanthis:

Jeg er ikke helt sikker på om spørsmålet "... men når du tar målingen etter fabrikere antennen hvordan å teste den gevinst på phi = 40deg. Ber ex [plain meg ...".I min forstand, simulering og måling er tilsvarende.Du kan få sitt mønster data.Du kan finne det maksimale.Hvis du kalibrerer utstyret ditt riktig, kan du finne ut gevinsten.På simulering, er det ingen kalibrering engasjert.Vi kan finne den totale utstrålt effekt og effekttetthet.Derfra kan vi finne den gevinst.Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back