tilbakemelding system

S

surianova

Guest
Hei alle,

Bare et spørsmål for alle dere angående tilbakemelding systemet.I ringen osillator med odde antall inverter, vil systemet ikke kunne osillate med mindre jeg legge initialisere spenning (eller. IC ut 0 i Hpice).Er det i tilbakemeldingen systemet, trenger den et stigende spenning til noden slik at feedback-systemet kan virke enten i positiv eller negativ tilbakemelding?

Jeg donot tror. IC er må angi.Jeg hadde gjort simulering for ring OSC.uten hjelp. ic i krydder. sp fil.
Hvis u se mislykkes utdataene i ur. Mt filen u kan prøve å sette noden til GND bruker. IC

En oscillator har en ustabil driftspunkt.Du må ha noen trigerring kilde for å få oscillator for å flytte den ustabile driftspunkt da det kan svinge.Vanligvis i virkelige systemer, slik kilde kan termisk støy eller noen makt sving på arrangementer.I simuleringer, numberical feil som støy kilde, som også kan utløse oscillations.Men hvis din tid steg er ikke liten nok, den runde-off feilen ikke nok til at det svinge og deretter må du bruke innledende puls eller første betingelse for å aktivere det.

Prøv følgende metoder:
1.foreta simulering tid lenger.kan det være noen veldig små oscillation som vokser først og trenger lengre tid for oscillation å nå stabil tilstand.

2.Control mindre tid trinn:

3.Bruk opprinnelige tilstanden.

terryssw wrote:

En oscillator har en ustabil driftspunkt.
Du må ha noen trigerring kilde for å få oscillator for å flytte den ustabile driftspunkt da det kan svinge.
Vanligvis i virkelige systemer, slik kilde kan termisk støy eller noen makt sving på arrangementer.
I simuleringer, numberical feil som støy kilde, som også kan utløse oscillations.
Men hvis din tid steg er ikke liten nok, den runde-off feilen ikke nok til at det svinge og deretter må du bruke innledende puls eller første betingelse for å aktivere det.Prøv følgende metoder:

1.
foreta simulering tid lenger.
kan det være noen veldig små oscillation som vokser først og trenger lengre tid for oscillation å nå stabil tilstand.2.
Control mindre tid trinn:3.
Bruk opprinnelige tilstanden.

Nei, du trenger ikke første betingelser for å simulere du negative tilbakemeldinger systemet.Det kan være nødvendig. IC imidlertid hvis skjematisk er stort og komplisert, bare for å hjelpe den finner driftspunkt eller begynne, men dette er en annen sak.Må kjøre et skritt reaksjon av systemet for å se om det settles bra, betyr ikke oscillating.

Legg til en støy kilde med minste verdi av spenning eller strøm til enhver av krets.

Terry tror jeg hva du mente er en oscillator har et stabilt driftspunkt.Et behov for å flytte bort fra dette op å starte oscillation.For å sikre at den minste mengden av støy kan kick start oscillator, sikre tilstrekkelig gevinst.U kan også prøve ramping tilførselen opp raskt å få den til å starte.

Fenomenet er som stat opp kretsen av Bandgap.
Det er to løsning for differensial likning med ring oscilator.vi bør gi matix en innledende solution.But midt løsning (vdd / 2) er ikke stabil for systemet, slik at den ikke eksisterer i praksis krets (chip), bør vi ikke legge til et tillegg oppstart krets.

lastdance wrote:

Terry tror jeg hva du mente er en oscillator har et stabilt driftspunkt.
Et behov for å flytte bort fra dette op å starte oscillation.
For å sikre at den minste mengden av støy kan kick start oscillator, sikre tilstrekkelig gevinst.
U kan også prøve ramping tilførselen opp raskt å få den til å starte.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back