A
AntmanLFE
Guest
Hei. Det var bare den andre dagen jeg tenkte til meg selv jeg ville elske å spille med en mikrokontroller og hadde kommet over et bord jeg hadde satt sammen for flere år siden. Det var et kit og jeg antagelig sluttet å gjøre noe med det som koden / tilkobling var over hodet mitt på den tiden. Unfortunetly jeg ikke har noen dokumentasjon som fulgte med settet. Problemet jeg møter på dette stadiet er programmering brikken. Jeg hadde en usb til seriell adapter, men fant til slutt ut på forumet at dette er ubrukelig for for dette formålet. Jeg så cranked ut den gamle dyret som hadde en seriell port på baksiden og prøvde å bruke en programmerer som IC-Prog med JDM programmerer til ingen nytte, men jeg har en følelse jeg kan gå i feil retning og kan gjøre det virkelig galt, så jeg trodde jeg ville legge på forumet her. Microchip er en PIC16F877A I / P. Im ikke sikker på om jeg trenger en egen programmerer som den serielle porten er koblet til en MAX232 chip ombord. Noen ide-eller forslag til hvordan jeg kan få dette arbeidet?