Tilkobling wheatstone bro type press sensorer

S

SubhobrotoSinha

Guest
Hei folkens,

Jeg er interessert i samvirking wheatstone bro type press sensorer, spesielt:

1.SmartTec SPD015G
2.SX01DD4

Begge er wheatstone bro type (eller jeg villede?) Og jeg har en følelse av at de analoge grensesnitt for dem vil være lik.

De vil bli brukt til å måle lufttrykket om en verdi på ulike tidspunktene og behovet for presisjon er høyere enn nøyaktighet.

Min eneste problemet er at jeg har bare enkle opamps - LM324/358 og lignende tilgjengelig, i tillegg LF351 og TL serien.

Fra hva jeg forstått ved å lese ulike app notater, en instrumentering amp ville være bedre egnet, men dessverre noen distributør nær meg ikke lager noen av delene jeg så opp på TI, National, Fairchild og AD.

Også
la jeg merke til at folk syntes å foretrekke opamps med JFET innganger mer enn andre.

Så ville en TL serie eller noe LF351 være bedre egnet for den analoge delen?

Jeg fikk klare å jakte en appnote,

AN1105 fra Motorola: "A Digital Pressure ..."som har en skjematisk bruker en LM324.

Også,

http://sensing.honeywell.com/index.cfm?ci_id=140264&defId=79928
Deretter går du nederst på siden (den siste listen).

Men jeg vil gjerne ha ditt syn på hva jeg bør gjøre bruk av enkle opamps, om du skal bruke JFETs, og hva ekstra krets jeg skal omfatte (for signal conditioning, temperatur kompensasjon etc).

- Definerer i målt enheter
- Definerer i spenning enheter fra broen spesifikasjoner
- Evaluere opamp parametre - skriving skjevhet gjeldende utlignet spenning offset, støy, skjevhet tempco, skriving impedans CMRR for DC ...

Deretter ovenfor vil være nok til å finne ut om du kan like enkelt oppsamlingsadresse valgte oppløsning ved hjelp av standard opamps istedenfor inamp.

Hvis ovenstående ikke hva du forventer - du trenger å partiskhet og tempco stabilisering - bruk analoge bryterne å bytte opamp inngang mellom bro produksjon og samme potensielle bru impedans lik resistive skillelinjen.Så før du foretar målinger slår opamp innspill til resistive Skillelinje og avbryter oppveid av biasing (vanligvis Integrator basert bias spenning hold ordningen bør nok som også er nullstilt og håndteres av analoge svitsjer) og deretter gå tilbake opamps å bygge bro og måle bro utgang med opamp bias kansellert.

Du kan også bruke 2 eller 3 opamps for inamp forbindelse ordningen for å få bedre inngang egenskaper.

Se til analog eller TI docs og seminarer for riktige opplysninger.

BTW, kan du ikke bare bestille sjetonger fra digikey eller lignende leverandører?

Analog Devices produserer en designer's guide håndbok som kan være nyttig for deg.Den ligger på:
http://www.analog.com/en/content/0, 2886.759% 255F782% 255F43643, 00.html

Kapittel 2 dekker det grunnleggende for å bygge en instrumentering forsterker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back