Timing Analysis i Cadence Encounter

J

Johnson

Guest
Uten å bry seg hverandre med gamle spørsmålet "Synopsys er bedre eller tråkkfrekvensen", er det mulig å starte et enkelt prosjekt med tråkkfrekvensen støte fra RTL og finish i GDSII uten behov for å bytte til Synopsys verktøy?I cadenec flow som verktøyet er ansvarlig for tidtakingen analyse?eller som cadence verktøyet er motstykket til primetime?

Cadence Timing Engine oppkalt CTE (Felles timing motor).Denne motoren er bygget i SOC Encounter plattform.Dessuten CTE tillates som står alene verktøy som kalles ETS (Encounter Timing System).Så hvis du har SoC Encounter License Pack kan du bruke CTE gjennom samme Encounter Shell / GUI der du foreta P & R.Bare bruk 'timeDesign' kommando for STA og 'optDesign' kommando for timing optimalisering.
Se på kort demonstrasjon om Encounter GUI basert STA:
http://www10.edacafe.com/video/display_media.php?link_id_display=26114

Det er mulig ..Men industrien fortsatt bruker PrimeTime som et tegn av verktøy ..Se "Timing Analysis Kommandoer" kapittel i Encounter Tekst Command Reference Manual ..

Jeg er enig med kumar_eee.
Lagt er det mest populære verktøyet i industrien for TA.

Jeg hadde to spørsmål og ønsker å gjenta dem her igjen:

1) Når det gjelder dobbel kant utløst flip-flop, er cadende verktøy og STA motor som støtter denne typen flip-flops?hva Synopsys om flyt og verktøy?

3) Er dagens digitale verktøy for design støtte pulsed låsene?Jeg hørte thet magma støtter det, men jeg vet ikke det er tilfellet for tråkkfrekvensen og Synopsys flyt?Lagt etter 4 minutter:kulyapinav skrev:

Se på kort demonstrasjon om Encounter GUI basert STA:

http://www10.edacafe.com/video/display_media.php?link_id_display=26114

Hei Johnson,
Kan du klare deg følgende:
1.what er "dual-edge" utløst flopper.er det samme floppen kan utløses som ledende slik som etterfølgende kant av samme klokke puls?Eller er ditt design inneholder begge typer flops (noen flopper utløses av ledende, en annen flopper utløses av etterfølgende kant)?
Jeg er redd jeg noensinne har møtt en flopp utløses av både moderne på samme tid

2.Encounter CTE "støtter" pulsed låsene.En CTE STA Rapporten ser ut CTE vurderer pulsed låsene som vanlige flip-flops.Men, jeg er ikke i stand til å se på frihet filen akkurat nå for å sjekke hvordan pulsed låsene var kodet (kanskje de var kodet som en vanlig flops).

Does noen vite mer om det?

Med dual-kant utløst flip-flop (DETFF), mener jeg en flip-flop som er i stand til å fange opp data på både klokke kanten, dvs. stigende og fallende.Den DETFF er i stand til å gjøre samme jobb med halvparten av frekv.sammenlignet med vanlige flopper.

Hei,
Jeg fant "pulsed sperren bruk" _vs_STA paradigme:
låsene har lignende timing biblioteker som i konvensjonelle flops.Det er grunnen til at jeg så Møte STA rapporter med pulsed sperren design er akkurat de samme som med kant utløst flopper.Det skal fungere greit for oppsett timing analyse, i mitt sinn.Men hold timing analyse må utvise spesiell forsiktighet

Johnson skrev:

Med dual-kant utløst flip-flop (DETFF), mener jeg en flip-flop som er i stand til å fange opp data på både klokke kanten, dvs. stigende og fallende.
Den DETFF er i stand til å gjøre samme jobb med halvparten av frekv.
sammenlignet med vanlige flopper.

Hei,
Beklager, jeg har aldri brukt dual-kant flopper i mitt design.Jeg er ganske sikker Cadence SOC design flow støtter slike flopper er SOC Encounter en av to ledere ...og støtter de fleste av Liberty extentions, men du bør bruke SOC Encounter versjon> = 7.1.

Så kan vi konkludere med at pulsed doble kanten utløst låsen er nå støttes med store EDA leverandører, spesielt tråkkfrekvensen soc møte 8.1?

Hei,
Ja, du kan.Hvis pulsed låsene har lignende timing biblioteker som i konvensjonelle FIP-flopper

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back